KTM, HUSABERG, HUSQVARNA 125 CC ENDURO MOTCROSS KİPS, POWER VALVE, EXUP, TURBO AYARI NASIL YAPILIR?
2013 ve 2014 modeller başta olmak üzere birçok modelde sistem aynıdır.
Ktm, Husquvarna ve Husaberg motosiklet markaları şase ve motor olarak aynı olup aynı alt yapı üzerinde oluşturulan plastik aksamları yada şaselerinde çok ufak değişiklikler yapılarak üretilen motorlardır rahat olun yani.
POWER VALVE, EXUP, TURBO NEDİR?
Ktm, Husaberg ve Husqvarna grubunda bu sistem Power valve olarak adlandırılır.
Bu sistemin dezavantajı çok yüksek ve gücü aniden vermesi motosikletin kontrolünü güçleştirmesi, aşınmayı arttırması, özellikle 125 cc'lerde torku azaltması ve aşırı yakıttır tabi verdiği güç hepsini göz ardı etmeye sebeptir.
POWER VALVE AYARINA NEDEN İHTİYAÇ DUYULUR?
Günümüz iki zamanlı motosikletleri verdikleri yüksek gücü büyük bir kısmını eksoz sistemi, emme manifoltu, egzos manifoldu tasarımından alırlar.
Power Valve sistemi motorun portları ve eksoz gaz dönüşüm sistemi üzerinde oynamalar yaparak daha doğrusu açılan kapaklar vasıtasıyla portları büyüterek çalışırlar.
Özellikle 125 cc 2 zamanlı motorların en büyük sorunu olan düşük devirlerde tork problemi turbo valvi ayarlarında belirleyici olmaktadır.
Sürücü ağırlığı, sürücü ustalık derecesi, genel sürüş alanı, sürüş zemini vs gibi sebeplerle motosikletin maksimum güç vermesi gereken devir değişebilir yada motordan alınmak istenen güç azaltılmak istenilebilir bu noktalarda Power Valve ayarına ihtiyaç duyulur.
POWER VALVE AYARINA NASIL YAPILIR?
Açıkçası power valve ayarında iyi sürücüler yarış vs gibi özel durumlar yok ise genel olarak ya keyfine sürüş stiline göre ayar yapar yada en iyi güç ve tork eğrilerinin yakalanacağı ayarı seçmek ister.
125 cc Ktm, Husberg, Husqvarna için ayar motorun sağ tarafında olan resimde gödüğünüz büyük kapak sökülür, kapağın yan tarafında bulunan vida gevşetilir. Bu vida ayar yaptığımız kapağın altında kalan büyük vidanın kapağı söküp takarken sabit kalmasını ayarının bozulmamasını sağlamaktır.
ikinci aşamada ise motorun silindir kısmının sol tarafında bulunun iki vida tarafından silindire vidalanan ve ortasına hortum bağlı olan kapak sökülür.
Ayar işlemi ise sağ taraftaki ayar vidasının saat yönünde veya tersinde çevrilmesiyle sol taraftaki kapağı söktüğümüz kısımdan çentiklerle işaretli mekanizmanın aşağı veya yukarı inip çıkmasıyla yapılır.
Temelde ayar motor devrine göre valf açan kapatan sistemin erken veya geç açılmasının ayarlanmasıdır. Çok aşırı ayar aralığı yoktur. Ayar vidasının çok turu olmasına rağmen verimli ayarlar saat yönünde ve tersinde 2- 2.5 turdur.
Sizde motosikletinizin Power valve ayarını bu şekilde yapabilirsiniz tavsiyem ileri ve geri yönde 1 turdan başlayıp deneme yapıp ardından yarım tur, ardından çeyrek tur çevirerek en uygun ayarı bulmaya çalışmanızdır.
Bu şemada ayar tavsiyesi vardır.
Bu şemada ayar tavsiyesi vardır.
Bu yazımda Husaberg, Ktm, Husqvarna 125 cc için pover valve ayarı ile ilgili bilgi vermek istedim.
güzel yazı .
YanıtlaSilteşekkür ederim.
Sil