Otomatik Şanzıman N-Cvt (Continuously Variable Transmission) şanzıman arızaları nelerdir?


Otomatik Şanzıman N-Cvt (Continuously Variable Transmission) şanzıman arızaları nelerdir?
nissan micra
micra cvt
Otomatik Şanzıman N-Cvt (Continuously Variable Transmission) şanzıman arızaları nelerdir? Nissan Micra N-CVT şanzıman arıları nelerdir? Nasıl tamir edilir?  Çözüm yolları ve Tamir metodları nelerdir.
Cvt şanzıman bir çeşit otomatik şanzımandır fakat diğer otomatik şanzımanlardan farklı olarak içinde balata ve dişli sistemleri olmayıp bildiğiniz scooter motosikletlerde bulunan kayışlı sisteme benzeyen bir sistem vardır. Tabi bu cvt şanzımandaki kayış lastikten değildir metalden yapılmış bir zincirdir.
            Cvt şanzımanlar debriyaj vazifesi gören kısımlarına göre de birkaç çeşite ayrılır. Bunlardan bazıları içinde normal otomatik şanzımanlarda da bulunan  tork konvertörü halk dilinde türbin dite tabir edilen parça olanlar ve yazımızın ilerleyen aşamalarında detaylandıracağım Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi bulunanlar.
            Konumuz olan cvt şanzıman özellikle 2002 model öncesi Nissan micra ve Subaru vivio, Nissan march, Fiat Punto, Fiat Panda gibi A ve B segmenti araçlarda kullanılan şanzımandır.
2000 micra
micra 4 kapı
 
Nissan micra K11 kasalarda kullanılan N-cvt sanzımanların arıza verme sebepleri düzensiz yağ değişimi ve diğer bakımların aksatılmasıdır. Bu arızaların en ağırları tahrik zinciri kopması, Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi arızası ve yağsız kalma sonucu dişli zincir sıyırması olduğu söylenebilir.

cvt
Konumuz olan cvt şanzıman özellikle 2002 model öncesi Nissan micra ve Subaru vivio, Nissan march, Fiat Punto, Fiat Panda gibi A ve B segmenti araçlarda kullanılan şanzımandır.
Nissan Micranın K11 kodlu kasalarında bulunan N-cvt şanzıman Türkiyede tamiri edilemez düzen tutmaz olmaz gibi yaklaşımlar söz konusudur.   
      

Temele inildiğinde Nissan markası ve söz konusu şanzıman üretici firmalar dünyada kalitesi ispatlamış kaliteli, dayanıklı, sağlam tabirleriyle tanımlanabilecek marklardır.
           
n-cvt micra
N-Cvt şanzımanlar yapıları gereği çok basit arızalarda işlev göremez hale gelebilirler. Bu arızalar ve çözümleri aşağıdaki gibidir.
            Şanzıman arıza görüldüğünde ilk yapılacak iş yağ kontrolü ve şanzıman  arıza tespitini (Self-Diagnoctic) aktif etmektir.
manyetik kavrama

Bunu için aşağıdaki sırasıyla işlemler yapılır. Öncesinde kilometre kadranındaki N-cvt ışığını ampulünün ve kablosunun sağlam olup olmadığı kontrol edilir.
1. Kontak kaplıyken pedallara basmadan vites "D" konumuna alınır.
2. Kontak açılır araba çalıştırılmaz gösterge ışıkları yanacak kadar kontak çevrilir.
3.Frene basılır ve basılır tutulur sonra gaza basılır ve basılı tutulur.
4. Daha sonra sırayla vites kolu Ds - D - N - R – P konumlarında 2 sn kadar beklenerek hareket ettirilir. Ardından sırayla gaz sonra fren pedalı bırakılır.
6. Vites P konumunda araba çalıştırılır.
7. Göstergedeki  N-cvt yazan ışık yanıp sönmeye başlayacaktır.
Kontağı kapatana kadar N-cvt ışığı 7 kere yanıp söner ve başa döner sonra tekrar 7 kere yanar ve başa döner Bu 7 yanma sırasıyla şanzımanın aşağıdaki kısımlarını test etmektedir. Eğer N-cvt ışığı kısa yanıyorsa o kısımda sorun yok 2sn kadar uzun yanıyorsa o kısımda arıza var demektir.
Bu arızaların tanımlarını aşağıdaki İngilizce vereceğim anlam karmaşası olmaması açısından.
Fault Code 1 - The first blink is on longer than the others - Accelerator or accelerator position switch circuit is short circuited or diconnected.
               Bu arıza söz konusu ise gaz teli kontrol edilir. Gaz pedalının altında ve üstünde bulunan iki adet mikro swich kontrol edilir ve tamir ve ya değişim yoluyla sorun çözülür ve kablo sistemi kontrol edilir kablodaki kopuk eskime aşınma gibi sorunlar onarılır.
               Genellikle mikro swichlerde arıza olmaktadır.
Fault Code 2 - The second blink is on longer than the others - Inhibit switch circuit is short circuited or diconnected.
               Kontak ve kablolar kontrol edilir.
Fault Code 3 - The third blink is on longer than the others - Vehicle speed sensor circuit is short circuited or diconnected.
               Araç hız sensörü ve kablosu kontrol edilir.
Fault Code 4 - The fourth blink is on longer than the others - electro-magnetic clutch coil circuit is short circuited or diconnected.
               Elektromanyetik kavramada veya kablolarında sorun vardır. Konrol edilir.
Fault Code 5 - The fifth blink is on longer than the others - Line pressure solenoid circuit is short circuited or diconnected.
               Yağ basıncıyla ilgili selenoid,  sensör ve bunların kabloları kontrol edilir.
Fault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal circuit is short circuited or diconnected.
               Tork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir.
Fault Code 7 - The seventh blink is on longer than the others - ABS signal or idle up relay circuit is short circuited or diconnected.
               Varsa Abs beyni ve kabloları ve gaz pedalındaki mikro swichler konrol edilir.
               Bu noktada yukarıdaki arızların hepsinin olabilmesi mümkün olup şanzımanla ilgili sigortaları da kontrol etmek gerekir. Swichleri ve kabloları veya sigortayı veya yağı yağ filitresini kontrol ederek çok ucuza halledebilirsiniz. Kesinlikle önce bu test yapılmalıdır.
Özellikle şanzıman da normal otomatik şanzuman yağı kullanılmamalıdır. N-Cvt şanzımanlar için özel üretilen N-Cvt şanzıman yağı kullanılmalıdır. Bu yağ yapısı itibariyle N-cvt şanzımanın çalışmasını destekleyecek ve ömrünü uzatacak uygun yağdır. N-Cvt şanzıman diğer yağlarla verimli ve düzgün çalışmaz.
Bu arızalardan 4 numaralı Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi arıza da çok karşılaşılan ve çözümsüzlük yaratan bir arızadır.
Bu konuyu açacak olursak, Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama bazı makinalarda da kullanılan bir frenleme tutunma sistemidir. Kısaca anlatmak gerekirse şanzımana bağlanmış metalle kaplanmış bir elektro mıknatısın   ve bu mıknatısın karşısında ve içindeki yüzeyle göre içine oturan bir ucu motora bağlanmış metal bir paçanın arasında bulunan metal tozunun elektro mıknatısın elektriklenme etkisiyle iki parçanın arasında sıkışarak temas yüzeyini artırması ve bu parçaları birbirine kilitlemesi üzerine kurulmuş bir sistemdir. Saçma gibi gelse de bu sistem yakıt ekonomisi, sürüş konforu ve teknoloji olarak inanılmaz fark yaratan bir sistemdir.
               Bu yukarıdaki aşamaları geçerek Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramada bir arıza olduğu kanaatine varırsak öncelikle içinde bulunduğumuz durumu spesifik olarak tespit etmemiz gerekir.
               Araç şanzımandan kaynaklı hiç hareket etmiyor, çekiş düşüklüğü oluyor veya zor hareket ediyorsa yukarıdaki işlemlerden sonra motor ve şanzımanın birleştiği kısımda şanzıman tarafta iki vida ile şanzımanın içine gömülü şekilde duran şanzıman kömürü sökülmeli ve aşındılarsa veya kabloları koptuysa oto elektrikçiden temin edilip kömürler değiştirilmesiyle sorun çözülecektir.
               Yukarıda anlattığım durum ve park halindeyken vites geçişleri  çok zor oluyorsa Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama içindeki toz özelliğini kaybetmiş veya daha önce bir müdahale yapılarak toz fazla yada az  koyulmuş olabilir.
               Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yenisi 2015 yılı itibariyle servisde 5000 tl civarıdır ve temin süresi en az 1 ay olup temin konusunda servis garanti vermemektedir.
               Piyasada ikinci elleri bulunmakta olup bir çoğu arızalıdır ve başka bozuk araçlardan sökülmüş işe yaramaz durumdadır fakat almadan önce satıcıyla konuşup alıp denenebilir olmazsa geri verilir kargo ve söktak bedelleri maliyet hanesine yazılır.
               En mantıklı temin yolu Ebay gibi web sitelerde veya yurtdışı tanıdıklar vasıtasıyla ikinci elini veya sıfırını Türkiye ye göre daha ucuza temin etmeye çalışmaktır. 

               Bu aşamada direk şanzıman sökülmeli Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama yerinden çıkartılmalı Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama temiz bir ortamda üzerindeki vidalar sökülerek içindeki toz dikkatlice bir kağıt üzerinde dökülerek bardak kavanoz türü bir kap içine koyulmalıdır. Sonra Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın iki parçasının yüzeyleri dikkatlice kontrol edilerek yüzeylerdeki aşınma ve çizikler tespit edilmelidir. Bu noktada aşınma ve çiziklerin miktarı çok önemlidir çünkü Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın içinde bulunan özel metal tozunun doldurduğu iki parça arasında kalan açıklık 1 milimetreden bile azdır.
               Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama parçaları içinde aşırı aşınma ve çatlama yok ise önce 2000-3000 zımpara ile yüzeyler çok az zımparalanır sonra yüzeyler çok iyi bir şekilde temizlenir kesinlikle yağdan kirden tiner vb. malzemeler kullanılarak arındırılır. Bu işlemlerin eldeki yağın kirin yüzeylere bulaşmaması açısından plastik eldiven kullanılarak yapılması önemlidir.
               Bu esnada:
                Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama manyetik kısmında bulunan bilya da kontrol edilerek boşluk yaptıysa uygun bilya alınarak değiştirilir.
               Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama manyetik kısmında bulunan ortası delikli çıkıntı üzerinde bulunan kömürlerin bastığı yüzeyler aşınmış veya bozulmuşsa zımparalanarak parlatılır düzleştirilir.
               Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın bobinlerin bulunduğu kısmına 12 volt elektrik verilerek bir metali çekip çekmediğine bakılır ve mıknatıs kontrol edilir. Bozuksa sargısının yenilenmesi çok zor ve maliyetli olacaktır.            Yeni Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama arayışına geçilebilir. 
              
               Bu işlemlerden sonra içinden çıkan toz kontrol edilir ve tozun içinde bulunan gereksiz parçalar temizlenir.
               Buraya kadar geldiğimizi varsayarsak :
               Çok Önemli !! Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama içindeki metal tozu kavramanın kalbi kanı can damarıdır.

               Bu toz kavrama içerisinde fabrika çıkışı 46 gr bulunmaktadır.  Bu toz +4 grama kadar fazla konulması  az konulmasına göre sorun yaratmaz çünkü Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yüzeylerindeki aşınma montaj ve çalışma aşamasındaki tozun dökülmesi ve bazı boşluklarda sıkışması sebebiyle yine olması gereken miktara denk gelecektir. Fakat kesinlikle en az 46 gram olmalı hassas kuyumcu terazisi vb. bir aletle tartılıp Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın içine koyulmalıdır.
               Bu tozu istanbulda bulunan Otomatik şanzıman tamircilerinin toptancılarından uygun gramajda paketlenmiş olarak 2015 fiyatlarıyla 350 tl gibi bir rakama yada Ebay, Aliexpress gibi sitelerden aynı şekil 150-200 tl gibi bir fiyata yada fabrikalarda otomotiv sektörü dışında kullanılan  Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın Debriyaj sistemleri Türkiye imalatçı,  servis ve distirübütörlerinden  (Konya ve İstanbul da olduğunu biliyorum)  rica minnet 150 ile 500 tl arasında belkide bedava temin edebilirsiniz.
               Bu işlemler yapıldıktan montaj yapılır ve şanzıman  arıza tespiti (Self-Diagnoctic) yapılır. N-cvt ışığı 7 kere sorunsuz yanıp sönüyorsa elektronik ve elektirik sistemleri sorunsuzdur.
               Araç çalıştırılır vites geçişleri kontrol edilir (benim deneyimlerim 50 grama kadar sorun olmadığını gösterse de 46 grama yakın toz koymak uygundur.) vites kolu N, R, D harfleri arasında  zor oynatılıyorsa toz fazla koyulmuştur.  Vites rahat değişiyor ama araç ilerlemiyorsa toz az koyulmuştur demek isterdim ama 50 grama kadar koyulduysa muhtemelen Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yüzeyleri aşırı aşınmış olup toz mıknatıslanarak boşlukları dolduramadığından kilitleme görevini yerine getiremiyordur. Toz 3-5 gram arttırarak yeniden denenebilir fakat başarılı olma ihtimali düşüktür.
              

Yorumlar

  1. Bilgiler için çok teşekkürler.. 98 cvt micra sahibiyim ve yeni başlayan bir problemim var. Vites geçişlerim zorlaştı, seyehat halinde n-cvt ışığı yanıp sönüyor, bazen de durduğu yerde n-cvt ışığı sürekli yanarak vites D,R geçirildiğinde hareket etmiyor. Özetle bakılması lazım Eskişehir, Kütahya vb illerde güvenebileceğim bir usta arayışındayım. Tanıdığınız veya önerdiğiniz birileri var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası söyledğiniz illerde bildiğim ustalar yok. öncelikle yukarda anlattığım arıza tespit testini yapın sizin sorununuz kömür sorununa benziyor kömürlerin yenilenmesi ile şanzumanı sökmeden tamir edilebilir. başlangıç olarak test ile başlmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  2. Merhabalar 98 micra sahibiyim şanzıman problemimiz var tahminimizce yağ basıncıyla ilgili bi problem.
    Sorum şu yağ pompasının basıncı kaç olmalı sizin bu konu hakkında bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef yağ pompa basıncını bilmiyorum fakat özel yagı yok ise öncelikle testlerinizi orjinal özel yağıyla yapmanınzı tavsiye ederim.

      Sil
  3. Merhaba. Siz değerli bi kişiye benziyorsunız benim aracımda şanzıman yeni değişti dün itibari ile cvt ışığı yanıp sönüyor ve araç çekişten düştü. Siz bakabiliyormusunuz arızasına. 2001 nissan primera elegance. 6 ileri otomatik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. micra cvt ile ilgili ciddi uğraştıgım için konuyu çözdüm ve bilgi sahibi oldum ancak primere cvt ile ilgili bilgim yok...eğer araıza lambası yanıyorsa önce arıza tespit cihazından veya yukarıda yazıda anlatığım şekilde oluyorsa arıza tespitini denemenizi tavsiye ederim

      Sil
  4. Merhaba. Ben 99 micra cvt sahibiyim. Daha önce cvt lambam yandı ve arabam ne D de ne de R de hareket etmedi. Sinop'ta yaşıyorum ve burada anlayan yok mecbur Ankara'da Bülent usta varmış ona yolladık ve 4000 lira para harcadık ama yine lambam yanıyor ve yolda kaldım. Yukarıdaki talimatları uyguladım ama lambam 3 dk gibi yanık duruyor sonra uzun bir zaman sönüyor daha sonra tekrar yanıyor ve arabam harekete geçiyor. Çaresizim ve ne yapmam gerekiyor bilmiyorum nolur yardım edin. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arıza testini yapamıyorsanız işiniz çok zorlaşacak.. doğru yaptığınızdan emin olun elektronik bir arıza yoksa işe yarayacaktır... testi yapamazsanız yorum yapmak zor olur....

      Sil
    2. Merhaba.
      Bendede 2000 model Nissan Micra 1.3 GX N- cvt şanzıman sorunu var araç kalkışta sıralı tak tak ses yaptıktan sonra ses kesiliyordu. Sonrasinda yolda giderken gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda vites boşa çıktı gaz veriyorum ama yürümüyordu. Dediğiniz testi yaptım. İlk olarak n- cvt ışığı yandı. Birkac saniye kesintisiz yandıktan sonra 2 saniyeden az sürelerle 7 defa gerçekleşti. Bir set daha gerçekleşti. Tamamladım. Fakat bir sorun oldugu gözükmedi. Sizce sorun ne olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim

      Sil
  5. Öncelikle yardımlarınız için teşekkürler,97 model 1,3 otomatik micra k11 sahibiyim.1,5 yıldır araç bende ve düz yolda en fazla 130 görüyor, yokuşta koy yolları vb dik yerlerde aracın gazına çok yuklenilmesine ragmen yavaş coşuyor sanki manyak vitesi aracın Bask balatasinin bitmesi gibi bir his veriyor ve aldığım günden beri değişen bir şey olmadı. Bunun dışında mükemmel bir sorun yaşamadım. Ama bununda bir ciddi sorun olduğunu düşünüyorum tamda elektronik kavrama konusunu açmışken acaba alakası varımdır? Tsk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim kavramanın içinde bulunan manyetik toz azalmış olabilir... yada şanzımanın zincirinde aşınma öncelikle şanzımanın yağını değiştermenizi tavsiye ederim cvt şanzımanın yağı özel bir yağdır cvt şanzıman yağı koymalısınız farklı bir yağ koyulmuş olabilir yada yağ özelliğini kaybetmiş olabilir....

      Sil
  6. Merhaba,1997 model 1.3 oto.micra var,araçtaki arıza vites özellikle çalışır durumda iken geçişleri cok zor ve sert,ama kontak açık çalışmazken daha rahat geçişler görülüyor. Çözüm öneriniz nedir? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba araba çalışmaz iken vitesin rahat bir şekilde hareket etmesi mekanizmada bir sorun olmadığını gösteriri arabanız çalışırken vites zor geçme durumu sorundur. eğer aracınız çalış halde vites d konumunda iken gaza başmadığınız halde ilerliyorsa şanzımanda sorun vardır.. fren gaz swictleri kontrol edilmelidir.. değilse debriyaj kısmında manyetik toz fazla olabilir veya debiyaz kısmında farklı bir müdahale yapılmış olabilir.

      Sil
  7. 1999 migra magic m kendini boşa atıyor neyden kaynaklıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arabanız otomatik vitesmi ? boşa atma durumunu biraz daha net açıklayabilirmisniz? araba hareket halinde ikenmi oluyor ? ayağınız gaz iken mi oluyor ?

      Sil
  8. Merhaba 98 model micra 1.3 otomatik aracım var, 1 yıldır bazen trafiğe geldiğimde durma anıma yakın vuruntulu stop ettiği oldu son zamanlar hızla artan vites geçiş sorunu yaşıyorum, araba çalışmıyorken vites geçişlerinde sorun yok ama çalışırken geçişler çok sert bazen imkansız (P,R,N,D) ve artık her durmam gerektiğinde fren pedalını kontrol etmek zoruda kalıyorum çünkü araba ilerlemeye çelışıyor ve stop ederek durabiliyorum devri yeterince düşüremeden durmam gerekirse. Bahsettiğiniz testi yaptık sorun vermedi, biz yinede yağ, swich vs gibi bahsettiklerinizi ölçtük ve kontrol ettik bir sorun gözükmedi problem ile ilgili

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba muhtemelen şanzımanın debriyaj kısmı sıkışma yapıyor bu şekilde daha fazla kullanmanız debriyajın içinde olan rulmanlar boşluk yapmış olabilir ve bu durum debriyajı sıkıştırıyo olabilir.... gaz ve fren swiçlerinide kontrol etmenizi tavsiye ederim şanzuman gazda n ayağınız çektiğinizi veya frene bastıgınızı algılamıyor olabilir.

      Sil
  9. Tecrübe ve bilginizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Tecrübe ve bilginizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Merhaba 99 model magic micra aldığım günden beri vitesler çok zor olmasada takılarak geçiş sağlıyordu yeni başlayan bir sorunum oldu ncvt ışığı yanıyor ve bazen kendinden sönüp tekrar yanıyor sorun neden kaynaklı olabilir gidişinde ve çekişinde problem yok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba.
      muhtemelen arabanızın şanzımanında sorun var. yukardaki yazıda belirtilen test işlemini uygulamanızı tavsiye ederim. vites değiştirirken vitesi kolaylıkla hareket ettirmeniz gerekir. arıza kavrama kısmında olabilir.

      Sil
  12. Mrn bende yeni 1997 micra aldım şanzuman ışığı yanıp sönüyor , vites geçişler biraz takılıyor birde araç kalkarken sanki balatalar tutuşo hissi veriyo ışık yanıp sönüyor ve sabahları ısınana kadar gaza basmazsan stop ediyor sorun nedir acaba tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba stop etme olayının motorla ilgili olacağını tahmin ediyorum. şanzıman için öncelikli olarka yukarda anlattıgım testi yapmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  13. 98 model Micra otomatik vites araç rampada geri bırakıyor bu durum normal midir yoksa arızası neden olabilir.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba şanzuman sistemi sebebiyle geri kaçırma yapar normal bir durum.

      Sil
  14. Merhabalar, 99 micra Magic sahibiyim. Aracın sanzimanindan geri geri giderken metal sürtmesi sesi geliyordu. Araç 3 haftadır Tekirdağ da bir ustanın dükkanında. Türbin dendi, değiştirdik balatasindaki sorunu giderdik ama beyin arıza veriyor makinaya bağladık Bobin arızası veriyor İstanbul dan o parçayı arıyoruz diyorlar fakat hiç güvenim kalmadı aracı geri alacağım . Sorunumu giderebilecek iseniz sizinle irtibat kuralım. 544 2248111 Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba. kendim tamir yapmıyorum ve blog haricinde yardımcı olamıyorum. şanzımanda bobin adında bir parça olacağını zannetmiyorum. Debriyaj kısmının dışı komple elektro mıknatıstır belki bobin olarak onu tabir ediyorlardır onun arıza yapması durumunda araba ileride gitmez geride gitmez.

      Sil
  15. Merhaba , Aracım 99 model micra magic sahibiyim .Aracımı alalı 2 ay oldu aracımı aldığım kişi şanzımanı yeni tamir ettirdiğini söyledi . Aracımın vites geçişleri çalışır halde iken N konumundan D konumuna ya da N konumundan R konumuna geçişlerde zorlaştı.Ve kırmızı ışıkta duracağım zaman frene basıyorum sürtme sesi geliyor şanzımandan. Arac çalışmıyorken vites gecişleri çok rahat hiç takılma yok ayrıca çalıştırdığım zaman D konumunda gaza hafifce dokunmadan hareket etmiyor aynı şekilde R konumunda da öyle .Göstergede N-CVT yazan bir ışık yok başka göstergenin neresinde bu ışık resmi varsa gönderebilirmisiniz . TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba arabanızın debriyaj kısmı arıza yapmış malesef debriyaj kısmında sorun var malesef.

      Sil
  16. S.a 1.3 97 micra 3.ve 4 viteslerde kaliyor 1 2 islem yok sorun ne olabilirb

    YanıtlaSil
  17. Bilgilerinizi aktardığınız için teşekkürler. Bende de 97 mode micra cvt var. nadir de olsa bazen vitesin zor geçtiğini hissediyorum. yine nadiren de olsa arada ncvt ışığı yanıp sönüyor. gidişinde filan bir problem yok. çok çok nadir yani 2,5 yılda 2-3 kez filan olmuştur. ncvt ışığı yandı ve araç nasıl desem debriyajı birden bırakırsınızda araç ileri atılırya o şekilde yaptı. 2-3 ay kadar önce eneos cvt yağ ile şanzıman yağı değişimini yaptım. En kısa zamanda şu testi yapacağım bakalım bir sorun çıkacakmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim test yapmanız faydalı olacaktır.

      Sil
    2. Test yaptım sorun görünmüyor.

      Sil
    3. Merhaba, bu zamana kadar 3 yıldır sorunsuz şekilde kullandım. fakat geçen gün parkedecekken geri vitese aldığımda ncvt ışığı yanık kaldı ve araç boştaymış gibi davrandı geri gitmedi. bi kaç sefer uğraştığımda düzeldi. bu sabah yine kullandığımda aynısını yaptı bu sefer düzelmedi. arıza testi yaptım 2 numaralı arıza gösterdi. şanzımanın üzerindeki soketleri kabloları elimle biraz oynattığımda düzeldi ve arıza kaydı da çıkmadı. araştırdığım kadarıyla vites konum şalterinde ya da soketinde bir temassızlık var. O kısımlar bayağı kirlenmiş ve yağlanmış. bi ara aküyü söküp şanzımanın üstünü soketleri vs güzelce temizlemeyi düşünüyorum.

      Sil
    4. Merhaba yukarıda yazdığım sorunla alakalı aracın termostat altında yer alan hortumu patlamış ordan şanzıman üzerine su akmis oraları söktüm temizledim hortumu degistirdim ayrıca vites konum salterinide soktum onun göbek kısmıda kırılmıştı onu pleksiden yeniden yaptım yaklaşık 3,4 aydır sorunsuz şekilde kullaniyorum

      Sil
    5. Merhaba yukarıda yazdığım sorunla alakalı aracın termostat altında yer alan hortumu patlamış ordan şanzıman üzerine su akmis oraları söktüm temizledim hortumu degistirdim ayrıca vites konum salterinide soktum onun göbek kısmıda kırılmıştı onu pleksiden yeniden yaptım yaklaşık 3,4 aydır sorunsuz şekilde kullaniyorum

      Sil
    6. Merhaba yukarıda yazmış olduğum sorunla alakalı. şanzıman üstünde motor tarafından bi su hortumu patlamış ve su akıyormuş. ondan dolayı da vites konum şalterinde sıkıntı olmuş onu söktüm ama iç kısmı parçalandı ben de kendim pleksiden benzer bişey yapıp taktım bununla alakalı da bir video çekip yükledim merak edenler youtube da bulabilirler. o günden bugüne kadar yaklaşık 1 yıldır sorunsuz kullandım. son zamanlarda araçta durmaya yakın bir gıcırtı veya sürtünme gibi bir ses başladı. ayrıca bazen viteslerde sert geçiyor. dik rampalarda kalkışlardada titreme mevcut. yazdıklarınızdan yola çıkarak tork konvertöründe sorun olduğunu düşünüyorum. herhangi bir arıza kaydı yok ama kullanımda rahatsız ediyor.. öncelikle switchleri ve kömürü kontrol edeceğim eğer onlarda sorun yoksa şanzımanı sökmeyi düşünüyorum. umarım sorunsuzca halledebilirim. sonucu yine buradan bildiririm.

      Sil
    7. geçen sene geri vites sorunuyla motor soğutma suyunun küçük bir borusu var bu patlamış ve şanzımanın üstüne su akıyordu bunu hallettim ayrıca konum şalterini çıkarttım orta göbeğindeki plastik kırılınca yenisini pleksiden yapıp hallettim 1 yıl kadar sorunsuz bir şekilde kullandım. araç son günlerde yokuşta kalkışlarda biraz titreme ve durmaya yakın frene basıp yavaşlayınca değişik bir gıcırtı sesi ve titreme şeklinde sorun çıkarmaya başladı. tahminlerime göre kavramada sorun var gibi görünüyor. kavrama kendini bırakmıyor ya da zor bırakıyor gibi bunlarla beraber vites kolunda da sertlik olmaya başladı. kendi ustama şanzımanı söktürdüm türbini kendim söktüm tamburlarda bayağı kirlilik ve toz birikmiş tambur duvarlarını biraz zımparaladım. çıkan tozu dikkatlice mıknatısla toplayıp bir kaba aldım. kavramanın göbeğindeki bilyayı değiştirdim. hassas terazim olmadığı için çıkan tozu tekrar içine koyup araca taktık ama bu seferde kavrama yapmamaya başladı. ve cvt ışığı sürekli yanıyor. hata kodundan da kavrama sorunu görünüyor. büyük ihtimalle toz eksik geldi. istanbulda daha önce tamiratını yapmış bi ustayla görüştüm. türbini tekrar söktük, o ustaya götüreceğim bakalım inşallah hallolur. sonucu buradan paylaşırım.

      Sil
    8. Merhaba türbin sorununu kendi çabalarıma rağmen halledemedim istanbulda bu isi eskiden yapan birkaç kişiye ulaştım ama piyasada toz bulunmadığından onlarda bırakmış ankarada sitki otomotiv mustafa ustaya ulaştım türbini ona gönderdim oda bana sağlam bir türbini garantili olarak gönderdi. Araca taktik ve sorunsuz bir şekilde çalıştı.

      Sil
    9. Geçmiş olsun malesef tribün bulmak güçleşiyor.

      Sil
    10. Merhaba Arkadaşlar. Sıtkı otomotivden türbin alıp taktıktan sonra araç çalışıyordu ama eskisi kadar olmasada yine de durmaya yakın silkeleme veya titreme gibi bir gıcırtı sesi çıkartıp öyle duruyordu. Bunu sadece havalar soğuksa yapıyor yazın sıcak havalarda bir sorun olmuyor. ortalama 15 derecenin altına düştüğünde sorun yapmaya başlıyordu. Bu olduğu zaman gaz pedalına biraz dokunursam sorun geçiyordu. Bende gaz pedalındaki switchleri kontrol ettim. Kararsız çalışıyor gibiydi garanti olması açısından aynı switchden internetten bulup sipariş verdim. Switchleri değiştirdiğimde de sorun düzelmedi maalesef ama şöyle bir şey keşfettim. switch değiştirme döneminden bir kaç gün gaz pedalının kablosu takılı olmadığı halde aracı kullandım ve hiç bir sorunla karşılaşmadım. yani switchler aktif değilken sorun olmuyordu. gaz pedalında iki tane switch var birisi pedala dokunduğunuzu algılıyor diğeri ise gaza çok bastığınızı algılıyor. gaza dokunduğunuzu algılayan ilk switchin kablosunu yerinden çıkardım yani switch iptal olmuş oldu. araç gaz pedalına sürekli dokunuyormuşsunuz gibi hareket etmeye başladı. Bu sayede hiç sorun yaşamadan 5-6 ay kadar kullandım. Burada sorun denmez ama eskiye göre farklı olan tek şey soğuk havalarda sabah ilk çalıştırmada devir yüksek olduğu zaman araç ısınana kadar eskiden frenden ayağınızı çektiğinizde araç hareket etmezdi ama bu şekilde normal otomatik araçlardaki gibi frenden ayağınızı çekince yavaşça hareket ediyor.
      Şimdilerde ise araçta yeni bir sorun başladı sanırım. araç kalkışlarda özellikle yokuşlarda titreme yapıp öyle kalkmaya başladı. normal düz yolda pek bir sorun olmuyor ama yokuşlarda daha belirgin hissediliyor. Bilgisi olanlar varsa yardımcı olursa sevinirim. Bu sorunu da çözersem yine buradan paylaşırım. Ayrıca şanzıman üzerindeki sensörlerin yerini bilen varsa burdan yazarsa sevinirim.

      Sil
    11. gaz switchini iptal etmek aracın debriyajının rampa inerken veya yavaşlarken aktif olmasına sebep olur ayrıca şanzıman beyninde kararsızlığı sebep olur beyine çok zarar vereceğini düşünmüyorum çünkü herhangi bir sürücünün hem gaza hem frene basma ihtimali düşünülüp ona göre tedbir alınmıştır muhtemelen yinede debriyaj sistemine zarar vereceğini düşünüyorum titreme ile ilgili şanzuman kömürlerine baktırmanızı tavsiye edeceğim eğer onlarda sorun yok ise muhtemelen debriyaj sisteminiz çok iyi durumda değil.

      Sil
  18. Merhabalar, yazınızı çok beğendim ve yazınızı dikkatlice okudum. fakat benim sorunuma cevap bulamadım.98 model otomatik micra magic aracım yüksek hızda giderken frene basıp hızımı 20-30 a indirdiğimde araba motor freni yada kompresör yapıyor bir anda yığılma ile yavaşlayarak devir yükseltip düşürüyor. sanki manuel arabada 1. vitese takıp frensiz motor freni ile yavaşlıyor gibi yapıyor. Genelde araba ısındığı zaman yapıyor. Bu durum sizce normal mi sorun nedir acaba? umarım anlatabilmişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bence normal değil. gaz ve fren pedalının altında bulunun switchlerde sorun olabilir baktırmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  19. Hocam aracım normal şekilde çalışıyor 30-40 lık kullanım sonrası vites D veya R de olduğu halde boşta gibi hareketsiz kalıyor hiç bir şekilde hareket etmiyor 4-5 saat bekleyip tekrar çalıştığında yine düzgün çalışıyor sonra bir süre kullanınca yine aynı sıkıntıyı veriyor arıza nedir sizce 1998 micra k11 n-cvt

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yukarıdaki yazımda anlattıgım test iyapmanızı tavsiye edeceğim.

      Sil
  20. Merhaba 97 model 1:3 ncvt janzumsn Nissan Micra ya sahibim aracım geri vitese takıp ilerliyor fakat ileri gitmiyor acaba sorunum nedir şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yukarıdaki yazımda anlattıgım test iyapmanızı tavsiye edeceğim.

      Sil
    2. fakat şanzumanda mekanik bir sorun oldugunu tahmin ediyorum.

      Sil
  21. Methaba, paylaşımlatınız için çok teşekkür ederim öncelikle. Benim aracım 97 1.3 glx otomatik, aracımda şöyle bir sorun var ileri yada geri vitese taktığımda gaza basmadan ilerlemiyor, geri vitestede kaçırma yapıyor..
    Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba rica ederim yardımcı olabiliyorsam memnun olurum. yukarıdaki yazımda anlattıgım test i yapmanızı tavsiye edeceğim. gaza basmadan ilerlemesi normal bir durum.

      Sil
  22. Tamir yapiyormusunuz 97 micra otomatik

    YanıtlaSil
  23. 97 otomatik micramda D ve R ye aldığımda ncvt ışığı yanıyor araç hareket etmiyor, DS ye aldığımda araç gidiyor ışık yanık. D ve R arası hızlı git gel yapıp D ye aldığımda bazen ışık sönüyor araç gidiyor. R de kesinlikle hareket yok ışık yanıyor. Arıza nedir? Sizin paylaştığınız testi yaptım hiç bir ışık yanmadı. Bu arıza öncesi testinizide yapmıştım sıkıntı gözükmüyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kablolar arası temassızlık olabilir kontrol edin.

      Sil
  24. 97 otomatik micramda D ve R ye aldığımda ncvt ışığı yanıyor araç hareket etmiyor, DS ye aldığımda araç gidiyor ışık yanık. D ve R arası hızlı git gel yapıp D ye aldığımda bazen ışık sönüyor araç gidiyor. R de kesinlikle hareket yok ışık yanıyor. Testi yaptım oşık yanmadı hiç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testi yanlış yapmış olabilirsiniz. Şanzıman kömürlerini kontrol etmenizi öneririm

      Sil
  25. Senşn gibi herkes deneyimlerini paylaşıp keşke insanlara aktarsa .Deneyimlerini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim.
    97 model bir micra aracımız var araç d ye yada herhangi bir vitese takıldığında kavrama yapmıyordu.
    Şanzumanını indirip zincirini değiştirdim basınç kaçaklarının hepsini giderdim. Arabayı topladığımda vitese taktığımda eskisine nazaran güzel şekilde kalkıyor ama tam anlamıyla kavrama yapmamakta. Bende tork konvektötden şüpelendim kömürlerine vs kontrol ettim sorun yok ama şöyle bişey tespit ettim tork konvertörün motoruna araba vitesteyken 12 volt elektrik gerilimi verdim ve tam anlamıyla kavrama yaptı stop etti. Şimdi sorunun elektriksel bi arıza olduğunu düşünmeye başladım eğer bu problemle alakalı bir bilgin varsa bizimle paylaşırsan beni çok mutlu edersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler öncelikle. elektirik verdiğinizde kavramada sorun yok ise... fren ve gaz pedalının altında olan müşürleri ve şanzıman kömür soketini ve kablosunu kontrol etmenizi öneririm. Kavrama esnasında ara voltaj yoktur standart bir voltaj değeri kavrama varken gelir yokken gelmez.

      Sil
  26. Merhaba 97 cvt mikra aldım.aldığımda ds modu çalışıyordu şimdi çalışmıyor. Ds moduna getirdiğimde araç boş bağırıyor hareket etmiyor sabebi nedir. İstanbulda olmama rağmen parça bulmakta zorlanıyorum nereden parça teğmini yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba parça Türkiye'de sıkıntı yurt dışından bakarsanız bulunabilir ufak parçalar kargo ile kolaylıkla gelir. Servise de getirebilirsiniz fakat uzun sürer ve maliyetli olur...diğer viteslerde durum nasıl ?

      Sil
  27. Merhaba. 96 k11 micramın radyatörü değiştikten sonra vites geçişleri sert olmaya başladı. Özellikle Nden Dye geçerken ve Nden Rye geçerken. Bir kaç ay sonra da devri düşürüp yavaşlayınca durmaya yakın, sanki bitmiş fren balatası sesi gibi viyaklama tabir edeceğimiz ses çıkarıp manuel arabaymış da debriyajı aniden bırakmışım gibi silkelenme yapıyor. Tamirci radyatörü değiştirirken şanzıman yağının eksileni kadar araca uyumsuz bir atf yağ koyduğunu düşündüm. Ama arızanın radyatör değişimi sonrasına denk gelmesi tesadüf de olabilir. Bu konuda görüşünüzü alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radyatör ile doğrudan alakası yoktur fakat şanzıman kablolarını bir kontrol edin şase yapan dışı soyulmuş bir kablo varmı yokmu... Debriyajınızın bilyesi bozulmuş olabilir.

      Sil
  28. selamun aleyküm yeni bi araç aldım 97 nissan micra 1.3 klimalı otamatik vites geçißlerimde bi sıkıntı yok yalnız dveyaR içerideki vites kolunun ordaki yazılarda tam d nin biraz üstünde ve tam r nin biraz altında vitese gećiyor birde araç 100 ile giderken gaza bastiğım zaman bi alt vitese gećip ćok bağrıyor yani yüksek vitese gazı azalttığım zaman gećiyor bide ncvt ışığı nerde yanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arabanız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Öncelikle vites konularındaki harflerde olan kaymalar gösterge işaretlerini kayıklıg ndan olabilir kendiniz veya ustaya ayarlayabilirsiniz. Ncvt ışığı km kadranında yanar. 100 km hızda araba en üst viteste olur. Gazdan ayağınızı çekerseniz kavrama biter tekrar basarsanız yeniden kavrama olur bu esnada araba biraz titreye bilir. Eğer bu esnada gaza gereğinden fazla basarsanız şanzıman kikckdown veya Türkiye tabiri ile rokete geçer bir veya iki vites küçültür ve vitesleri devrin sonuna kadar yükselterek büyültür. Yani gaza fazla basmanız da anlattığımız tepkiyi vermesi normaldir.

      Sil
    2. Merhaba sizin aracınıza büyük ihtimalle tam otomatik şanzımanla değiştirilimiştir. genellikle ondan dolayı vites harfleri tam tutmuyor. ve gaza yüklenince bir alt vitese geçip araç çok bağırıyor. normal sürerken 1,2,3 gibi vites değişimlerini hissediyorsanız tam otomatiktir.

      Sil
  29. iyi günler.98 micra buldum bu hafta almayı düşünüyorum fakat bu şanzıman hakkında siz dışında kimseden bilgi bulamıyorum. istanbul anadolu yakasındayım. eşim için almayı düşünüyorum. tavsiye eder misiniz ve bu bölgede bu şanzımandan anlayan bir usta öneriniz var mı ? son olarak bu şanzımanlar honda grubundaki ya da palio grubundaki gibi 6 ileri mi ? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cvt şanzuman olarak geçer subarunun justy veya vivio modelinde hemen hemen aynı şanzıman vardır. Cvt mekanızmalı olarak Ford ve Honda markasında şanzımanlar vardır ama farklıdır. Özellikle kavrama sistemi nissana özeldir diyebliriz. Şanzıman scooterlardaki sisteme benze konik iki kasnak arasında gezen bir zincir(scooterlerde kayıştır.) Vitesleri ayarlar bu sebeple sonsuz vites olarak geçer fakat ben kulladıgım zamanlardan arabada 4 kez vites değiştirme hssiyatının oldugunu hatırlıyorum.

      Sil
  30. Merhaba,
    Eşim için 98 model otomatik micra buldum. Bu arabayla ilgili tavsiyenizi almak istedim. Çünkü NCVT şanzımanı hakkında sizin dışınızda herhangi bir bilgi veren birini görmedim. İstanbul-Anadolu yakasında oturuyorum. Ayrıca bu bölgede bu şanzımandan anlayan tavsiye edeceğiniz bir usta var mı diye sormak istedim. Son olarak, bu şanzıman kaç ileri vitestir?
    Teşekkürler,
    İyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Araba çok güzeldir kalite konfor sürüş yakıt ekonomisi vb... Bir çok özellik bakımından alıcısını pişman etmez temizini almanızı tavsiye ederim artık hemen hemen 25yaşında arabalar özellikle şanzımanı iyi kontrol edin ettirin otomatikse eğer artık parçaları bulunmuyor servis belki sıfır olarak getirebilir fakat fiyat çok yüksek olur...

      Sil
    2. Sonsuz vites olarak geçer malesef İstanbul'da usta bilmiyorum. Özellikle bu makale dünyanın her yerinden takip ediliyor Micra cvt hakkında yeterli ve ayrıca toplu bilgi olmaması sebebiyle tarafımdan yazılmıştır.

      Sil
  31. Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim 97 1.3 gx sahibiyim bugun seyir halinde giderken araç durdu vites geçişlerinde Bi sorun yok yağ eksikmiş tamamladım ama vitesi hangi konuma alırsam alayım araç yürümüyor sorun ne olabilir sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba öncelikle yukarıda anltattığım arıza testini yapmanızı tavsiye edeceğim.

      Sil
  32. Merhabalar 1.3 cvt Micra sahibiyim aracım hiç hareket etmiyor şanzıman Çiya verdim zincir değişmesi gerekli dedi yaptı bir ay kullandım yine arıza verdi tork konvertör dedi yaptı bir ay kullandım şimdide türbin arızası var diyor ve 4 aydır bakır sariyorum dışardan türbin sipariş edicem gelmedi deyip oyalıyor beni sizin onerebileceginiz bir usta var mı İstanbul dayım ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba muhtemelen aracınızın ilk baştaki sorunuda türbin kaynaklı idi. türkiyeden çıkma türbin almanızı tavsiye etmem çünkü iyi durumda olacaklarını düşünmüyorum. yurt dışından temin etmenizi veya varsa sıfır olarak temin etmenizi önereceğim.

      Sil
  33. K11 için tavsiye edebileceğiniz İstanbul da bir usta var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef tavsiye edebileceğim bir usta yok fakat şanzuman haricinde deneyimli bir ustanın bir çok sorunu çözebileceğini düşünüyorum

      Sil
  34. MERHABA,1997 NİSSAN MİCRA SAHİBİYİM. N-CVT ŞANZIMANIMDA SON BİR AYDIR VİTES GEÇİŞLERİ ÇOK ZORLAŞTI. ANTALYADA İKAMET EDİYORUM. BURADA TAVSİYE EDEBİLECEĞİNİZ İYİ BİR TAMİRCİ VAR MI?

    YanıtlaSil
  35. 1998 model K11 otomatik şanzuman 1.3 motor aracımın 4 yıl önce şanzuman zincirini ses yaptığı için izmir de ustasına degiştirtdim,yeniden ses yapmaya başladı Amasya da otomatik şanzumandan anlayan bir ustamız zencir değişecek,yağ çamur gibi olmuş dedi 4 yılda zencir tekrar bozulur mu bilgilendirebilirseniz sevinirim, emeğinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozulabilir kullanım şartları ve kullanılan şanzıman yağı çok önemlidir. Kesinlikle bakır katkılı ncvt yağı kullanmalısınız.

      Sil
  36. s.a iyi gunler hocam 1.3 97 ncvt aracim var sanzuman kömuru hakkinda bilgi verebilirmisiniz ebat ve marka hakkinda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinalinin bulunup bulunmayacağını bilmiyorum ebatları tutması yeterlidir. Bobinaj işi yapanlar ve oto elektrikçileri uygun kömürü takacaktır.

      Sil
  37. İyi günler hocam.ben 99 Micra aldım.bi merak ettiğim bir şey var.kontagi açınca ncvt ışığı yanmıyor.araci çalıştırmadan kontağı açınca ncvt ışığının yanması gerekmez mi.yardimci olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kontağı açınca bütün lambalar kontrol amaçlı yanar ve söner diye hatırlıyorum arıza test moduna girin lambada arıza olup olmadığını anlarsınız eğer yanmaz ise yada direk söküp kontrol edilebilir

      Sil
  38. Merhaba aracım aracım 97 model micra otomatik vites atmiyor ilk zamanlar 1 den 2 ye 4 bin devire gelince atıyordu Bi süre sonra hiç vites atmamaya basladı 1 de gidiyo yagı kontrol edildi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekanik bir arıza olabilir yağı ve filitreyi değiştirip ORJiNAL ncvt şanzıman yağı katarak test etmenizi önereceğim ayrıca arıza tespit modunu açıp arıza tespiti yapmanızı.

      Sil
  39. Bu eşsiz bilgileriniz için çok teşekkür ederim.
    Aracımda r,d,ds konumlarında gaz pedalına sonuna bassan bile araç santim santim ilerliyor. Kömürden olduğunu düşündüm. Kömürü söküp bakınca fazla aşınma olmadığını gördüm. Yine de değiştirdim,Fren ve gaz soketlerini söktüm kontak temizliği yaptım. ama sonuç değişmedi. Kömüre gelen sokette kontak açıkken 11.7 volt var ama aracı çalıştırınca voltaj gidip geliyor, vites kolu hiç olmadığı kadar yumuşak, yani elektromanyetik mıknatıslanma çok zayıf. Sizin fikrinizi alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frene basıp çekince veya gaza basıp çekince ayağınızı voltaj gider gelir. Elektronik kontrol testini yapın öncelikle. Vitesin yumuşak olması gerekir.

      Sil
  40. Yorumlarınız ve bilgilerinizı paylaştığınız için teşekkürler.
    2001 1.4 micram var ve sanziman kodunu arıyorum biliyorsanız yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba baktırmanız gerek böyle kesin bilinemez.

      Sil
  41. Oncelikle verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. Bende de 98 model otomatik micra var. Arac son zamanlarda D konumunda gidetken bosa dusmeye basladi, bu durum bazen kalkislarda da oluyo o zaman da arac hareket etmiyor. Ds moduna geciyorum onda bi sikinti olmuyor. Arac bi muddet hareket ettikten sonra D moduna aliyorum sorunsuz gidiyor ama bu durum siklasmaya basladi, sebebi ne olabilir acaba? Bir de bu sorun baslamadan once arac calismadi bi keresinde. Oto elektrikci sanzuman uzerinde bulunan musurun arizalandigini soyledi ve musuru iptal etti. Yani araba sadece P pozisyonunda calisirken simdi tum viteslerde calisiyor. Acaba sorunum bu musurden kaynakli olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba müşürden kaynaklı olabilir arabanıza yukarıdaki yazımda tarif ettiğim şanzuman arıza testini yapmanızı tavsiye edebilir. tahminlerim iyiden kötüye genel elektirik arızası, şanzıman kömürlerinde bitme veya temassızlık yada debriyaj sisteminde bulunan tozun azalması sıralamasındadır.

      Sil
  42. Oncelikle verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler. Yukaridaki testi yaptim, aracimda herhangi bir sorun bulunmadi. Bende 98 model otomatik micra var, arac bazen D pozisyonunda hareketli iken aniden gucten dusuyor, devir artiyor ama aracta cekis sifir oluyor, bunu ilk kalkista da yapiyor ara ara. Bu durum yaklasik iki uc aydir olmaya basladi. Kalkis yapmadigi durumlarda Ds moduna aliyorum bir muddet Ds ile gidiyorum sonra D pozisyonuna aliyorum ve arac gidiyor, hareketli iken yaptuginda ise hizli degilsem yine Ds moduna aliyorum devam ediyorum. Bir keresinde arac calismadi akusu bitti galiba diye dusundum ama sanziman uzerindeki vitesin konumunu ayarlayan musur bozulmus, elektrikci arkadas musuru iptal etti ve araba calisti. Bundan sonra arac yukarida bahsettigim sikintiyi vermeye basladi. Acaba bu durum musurden kaynakli olabilir mi cunku su an arac her vites konumunda calisiyor ama ben P ile calistiriyorum surekli. Simdiden tesekkur edeeim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba p ile çalıştırmaya devam ediniz mekanik bir sorunda olabilir şanzuman yağınızı ve filtrenizi ncvt şanzumanlara uygun bir yağ ile değiştirmenizide tavsiye ederim.

      Sil
  43. Merhabalar, ilgiyle bütün yorumları ve cavaplarinizi okudum. 1998 model Micra magic model aracım var. Benim aracım çok fazla dur kalk yaptığımda ısınma yükselince, aracım devir 3 bin 4 binlere gelince çok yükseklerde vites değiştirmeye başlıyor. Ve kalkışlarda büyük bir titreme ve sarsıntı ile kalkış yapıyor. Söylediğiniz Testi yaptım fakat ariza uyarısı vermedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba şanzıman karçırmaya başlamış öncelikle yağı ve filitreyi ncvt şanzımana uygun bir yağ ile değiştirin devamında debriyaj sisteminizin tozunu ve rulmanını kontrol ettirin debriiyaj sistemininde bir sorun var ise bir an önce önlemini almanız gerekir ertelerseniz debriyaj sistemi tamir edilemeyecek bir hale gelebilir.

      Sil
  44. Merhaba, 1997 otm. Micra sahibiyim . Yukarda belirttiğiniz testi yaptım sorunsuz bir şekilde 7 kez ncvt ışığı yandı söndü . Benim sorum bazen araç yolda giderken ncvt ışığı yanıp sönüyor, kenara çekiyorum kontağı kapatıp açınca gidiyor neden olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yukarıda yazımda açıklandığı gibi. 7 kez yanıp sönmesi sorunu varsa
      Fault Code 7 - The seventh blink is on longer than the others - ABS signal or idle up relay circuit is short circuited or diconnected.
      Varsa Abs beyni ve kabloları ve gaz pedalındaki mikro swichler konrol edilir.

      Sil
  45. Merhaba, 97 model micra otomatik aracı yeni aldım ve dediğiniz testi yaptım. Hata kodu 6 Tork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir arızası gösteriyor ncvt ışığı. Ne yapmam lazım. Bu hata ne ile alakalı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba tork sinyal devresi kabloları ve soketlerini kontrol ediniz, kopuk veya açık kablo var ise tamir edip, soketleri çıkartıp balata spreyi ile temizleyip tekrar takınız.

      Sil
  46. Merhaba. 6 numaralı hata kodu verdi. Ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Fault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal circuit is short circuited or diconnected.
      Tork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir.

      Sil
  47. 6 hata kodu ne demek sorun nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal circuit is short circuited or diconnected.
      Tork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir.

      Sil
  48. Öncelikle bilgi paylaşımı kız için teşekkürler..1997 1,3 otomatik Micra aracımda son zamanlarda vites geçişlerinde sertleşme hissediyordum ve ara sıra ncvt lambası yanıp sönüyordu. Bugün ncvt lambası sürekli yanıyor ve araç çalıştıktan sonra D ve R ye neredeyse hiç geçmiyor ve zorla geçse bile gaz verince hiç gitmiyor, ama araç calismazken vites geçişleri rahat oluyor, tecrübelerinizi hore sıkıntı ne olabilir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim yardımcı olabildeysem memnun olurum. malesef aracınınız debriyaj sistemi bozulmaya başlamış durumda, ancak öncelikli olarak arıza testini yapmanız gerekmekte gaz fren switclerindede sorun olabilir.

      Sil

Yorum Gönder