Otomatik Şanzıman N-Cvt (Continuously Variable Transmission) şanzıman arızaları
nelerdir?
Otomatik Şanzıman N-Cvt (Continuously Variable Transmission) şanzıman arızaları
nelerdir? Nissan Micra N-CVT şanzıman arıları nelerdir? Nasıl tamir
edilir? Çözüm yolları ve Tamir metodları
nelerdir.
Cvt şanzıman bir çeşit otomatik şanzımandır fakat diğer otomatik
şanzımanlardan farklı olarak içinde balata ve dişli sistemleri olmayıp
bildiğiniz scooter motosikletlerde bulunan kayışlı sisteme benzeyen bir sistem
vardır. Tabi bu cvt şanzımandaki kayış lastikten değildir metalden yapılmış bir
zincirdir.
Cvt şanzımanlar debriyaj vazifesi
gören kısımlarına göre de birkaç çeşite ayrılır. Bunlardan bazıları içinde
normal otomatik şanzımanlarda da bulunan
tork konvertörü halk dilinde türbin dite tabir edilen parça olanlar ve yazımızın
ilerleyen aşamalarında detaylandıracağım Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi bulunanlar.
Konumuz olan cvt şanzıman özellikle 2002
model öncesi Nissan micra ve Subaru vivio, Nissan march, Fiat Punto, Fiat Panda
gibi A ve B segmenti araçlarda kullanılan şanzımandır.
Nissan micra K11 kasalarda kullanılan N-cvt sanzımanların arıza verme sebepleri düzensiz yağ değişimi ve diğer bakımların aksatılmasıdır. Bu arızaların en ağırları tahrik zinciri kopması, Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi arızası ve yağsız kalma sonucu dişli zincir sıyırması olduğu söylenebilir.
Konumuz olan
cvt şanzıman özellikle 2002 model öncesi Nissan micra ve Subaru vivio, Nissan
march, Fiat Punto, Fiat Panda gibi A ve B segmenti araçlarda kullanılan
şanzımandır.
Nissan Micranın K11 kodlu kasalarında bulunan N-cvt şanzıman Türkiyede
tamiri edilemez düzen tutmaz olmaz gibi yaklaşımlar söz konusudur.
Temele inildiğinde Nissan markası ve söz konusu şanzıman üretici firmalar
dünyada kalitesi ispatlamış kaliteli, dayanıklı, sağlam tabirleriyle
tanımlanabilecek marklardır.
N-Cvt
şanzımanlar yapıları gereği çok basit arızalarda işlev göremez hale
gelebilirler. Bu arızalar ve çözümleri aşağıdaki gibidir.
Şanzıman arıza görüldüğünde ilk
yapılacak iş yağ kontrolü ve şanzıman
arıza tespitini (Self-Diagnoctic) aktif etmektir.
Bunu için aşağıdaki sırasıyla işlemler yapılır. Öncesinde kilometre
kadranındaki N-cvt ışığını ampulünün ve kablosunun sağlam olup olmadığı kontrol
edilir.
1. Kontak kaplıyken pedallara
basmadan vites "D" konumuna alınır.
2. Kontak açılır araba çalıştırılmaz
gösterge ışıkları yanacak kadar kontak çevrilir.
3.Frene basılır ve basılır tutulur
sonra gaza basılır ve basılı tutulur.
4. Daha sonra sırayla vites kolu Ds
- D - N - R – P konumlarında 2 sn kadar beklenerek hareket ettirilir. Ardından
sırayla gaz sonra fren pedalı bırakılır.
6. Vites P konumunda araba
çalıştırılır.
7. Göstergedeki N-cvt yazan ışık yanıp sönmeye başlayacaktır.
Kontağı kapatana kadar N-cvt ışığı 7
kere yanıp söner ve başa döner sonra tekrar 7 kere yanar ve başa döner Bu 7
yanma sırasıyla şanzımanın aşağıdaki kısımlarını test etmektedir. Eğer N-cvt
ışığı kısa yanıyorsa o kısımda sorun yok 2sn kadar uzun yanıyorsa o kısımda
arıza var demektir.
Bu arızaların tanımlarını aşağıdaki
İngilizce vereceğim anlam karmaşası olmaması açısından.
Fault Code 1 -
The first blink is on longer than the others - Accelerator or accelerator
position switch circuit is short circuited or diconnected.
Bu arıza söz konusu ise gaz teli
kontrol edilir. Gaz pedalının altında ve üstünde bulunan iki adet mikro swich
kontrol edilir ve tamir ve ya değişim yoluyla sorun çözülür ve kablo sistemi
kontrol edilir kablodaki kopuk eskime aşınma gibi sorunlar onarılır.
Genellikle mikro swichlerde arıza
olmaktadır.
Fault Code 2 - The second blink is on longer than the others - Inhibit switch
circuit is short circuited or diconnected.
Kontak ve kablolar kontrol
edilir.
Fault Code 3 - The third blink is on longer than the others - Vehicle speed
sensor circuit is short circuited or diconnected.
Araç hız sensörü ve kablosu
kontrol edilir.
Fault Code 4 - The fourth blink is on longer than the others - electro-magnetic
clutch coil circuit is short circuited or diconnected.
Elektromanyetik kavramada veya
kablolarında sorun vardır. Konrol edilir.
Fault Code 5 - The fifth blink is on longer than the others - Line pressure
solenoid circuit is short circuited or diconnected.
Yağ basıncıyla ilgili
selenoid, sensör ve bunların kabloları
kontrol edilir.
Fault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal
circuit is short circuited or diconnected.
Tork sinyal devresi ve kabloları
konrol edilir.
Fault Code 7 - The seventh blink is on longer than the others - ABS signal or
idle up relay circuit is short circuited or diconnected.
Varsa Abs beyni ve kabloları ve
gaz pedalındaki mikro swichler konrol edilir.
Bu
noktada yukarıdaki arızların hepsinin olabilmesi mümkün olup şanzımanla ilgili
sigortaları da kontrol etmek gerekir. Swichleri ve kabloları veya sigortayı
veya yağı yağ filitresini kontrol ederek çok ucuza halledebilirsiniz. Kesinlikle önce bu test yapılmalıdır.
Özellikle şanzıman da normal otomatik şanzuman yağı kullanılmamalıdır.
N-Cvt şanzımanlar için özel üretilen N-Cvt şanzıman yağı kullanılmalıdır. Bu
yağ yapısı itibariyle N-cvt şanzımanın çalışmasını destekleyecek ve ömrünü
uzatacak uygun yağdır. N-Cvt şanzıman diğer yağlarla verimli ve düzgün
çalışmaz.
Bu arızalardan 4 numaralı Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama sistemi arıza da çok karşılaşılan ve
çözümsüzlük yaratan bir arızadır.
Bu konuyu açacak olursak, Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama bazı makinalarda da kullanılan bir frenleme
tutunma sistemidir. Kısaca anlatmak gerekirse şanzımana bağlanmış metalle
kaplanmış bir elektro mıknatısın ve bu
mıknatısın karşısında ve içindeki yüzeyle göre içine oturan bir ucu motora
bağlanmış metal bir paçanın arasında bulunan metal tozunun elektro mıknatısın
elektriklenme etkisiyle iki parçanın arasında sıkışarak temas yüzeyini
artırması ve bu parçaları birbirine kilitlemesi üzerine kurulmuş bir sistemdir.
Saçma gibi gelse de bu sistem yakıt ekonomisi, sürüş konforu ve teknoloji
olarak inanılmaz fark yaratan bir sistemdir.
Bu
yukarıdaki aşamaları geçerek Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramada bir arıza olduğu kanaatine
varırsak öncelikle içinde bulunduğumuz durumu spesifik olarak tespit etmemiz
gerekir.
Araç şanzımandan
kaynaklı hiç hareket etmiyor, çekiş düşüklüğü oluyor veya zor hareket ediyorsa
yukarıdaki işlemlerden sonra motor ve şanzımanın birleştiği kısımda şanzıman
tarafta iki vida ile şanzımanın içine gömülü şekilde duran şanzıman kömürü
sökülmeli ve aşındılarsa veya kabloları koptuysa oto elektrikçiden temin edilip
kömürler değiştirilmesiyle sorun çözülecektir.
Yukarıda anlattığım
durum ve park halindeyken vites geçişleri çok zor oluyorsa Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama içindeki toz özelliğini kaybetmiş
veya daha önce bir müdahale yapılarak toz fazla yada az koyulmuş olabilir.
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yenisi 2015 yılı itibariyle
servisde 5000 tl civarıdır ve temin süresi en az 1 ay olup temin konusunda
servis garanti vermemektedir.
Piyasada ikinci
elleri bulunmakta olup bir çoğu arızalıdır ve başka bozuk araçlardan sökülmüş
işe yaramaz durumdadır fakat almadan önce satıcıyla konuşup alıp denenebilir
olmazsa geri verilir kargo ve söktak bedelleri maliyet hanesine yazılır.
En mantıklı temin
yolu Ebay gibi web sitelerde veya yurtdışı tanıdıklar vasıtasıyla ikinci elini
veya sıfırını Türkiye ye göre daha ucuza temin etmeye çalışmaktır.
Bu aşamada direk
şanzıman sökülmeli Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama yerinden çıkartılmalı
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama temiz bir ortamda üzerindeki vidalar
sökülerek içindeki toz dikkatlice bir kağıt üzerinde dökülerek bardak kavanoz
türü bir kap içine koyulmalıdır. Sonra Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın iki parçasının yüzeyleri
dikkatlice kontrol edilerek yüzeylerdeki aşınma ve çizikler tespit edilmelidir.
Bu noktada aşınma ve çiziklerin miktarı çok önemlidir çünkü Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın içinde bulunan özel metal tozunun
doldurduğu iki parça arasında kalan açıklık 1 milimetreden bile azdır.
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama parçaları içinde aşırı aşınma ve
çatlama yok ise önce 2000-3000 zımpara ile yüzeyler çok az zımparalanır sonra
yüzeyler çok iyi bir şekilde temizlenir kesinlikle yağdan kirden tiner vb.
malzemeler kullanılarak arındırılır. Bu işlemlerin eldeki yağın kirin yüzeylere
bulaşmaması açısından plastik eldiven kullanılarak yapılması önemlidir.
Bu esnada:
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama manyetik kısmında bulunan bilya da
kontrol edilerek boşluk yaptıysa uygun bilya alınarak değiştirilir.
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama manyetik kısmında bulunan ortası
delikli çıkıntı üzerinde bulunan kömürlerin bastığı yüzeyler aşınmış veya
bozulmuşsa zımparalanarak parlatılır düzleştirilir.
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın bobinlerin bulunduğu kısmına 12
volt elektrik verilerek bir metali çekip çekmediğine bakılır ve mıknatıs
kontrol edilir. Bozuksa sargısının yenilenmesi çok zor ve maliyetli olacaktır. Yeni Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama arayışına geçilebilir.
Bu işlemlerden sonra
içinden çıkan toz kontrol edilir ve tozun içinde bulunan gereksiz parçalar
temizlenir.
Buraya kadar
geldiğimizi varsayarsak :
Çok Önemli !!
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavrama içindeki metal tozu kavramanın kalbi
kanı can damarıdır.
Bu toz kavrama
içerisinde fabrika çıkışı 46 gr bulunmaktadır.
Bu toz +4 grama kadar fazla konulması az konulmasına göre sorun yaratmaz çünkü
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yüzeylerindeki aşınma montaj ve
çalışma aşamasındaki tozun dökülmesi ve bazı boşluklarda sıkışması sebebiyle yine
olması gereken miktara denk gelecektir. Fakat kesinlikle en az 46 gram olmalı
hassas kuyumcu terazisi vb. bir aletle tartılıp Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın içine koyulmalıdır.
Bu tozu istanbulda
bulunan Otomatik şanzıman tamircilerinin toptancılarından uygun gramajda
paketlenmiş olarak 2015 fiyatlarıyla 350 tl gibi bir rakama yada Ebay, Aliexpress
gibi sitelerden aynı şekil 150-200 tl gibi bir fiyata yada fabrikalarda
otomotiv sektörü dışında kullanılan
Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın Debriyaj sistemleri Türkiye
imalatçı, servis ve
distirübütörlerinden (Konya ve İstanbul
da olduğunu biliyorum) rica minnet 150
ile 500 tl arasında belkide bedava temin edebilirsiniz.
Bu işlemler
yapıldıktan montaj yapılır ve şanzıman
arıza tespiti (Self-Diagnoctic) yapılır. N-cvt ışığı 7 kere sorunsuz
yanıp sönüyorsa elektronik ve elektirik sistemleri sorunsuzdur.
Araç çalıştırılır
vites geçişleri kontrol edilir (benim deneyimlerim 50 grama kadar sorun
olmadığını gösterse de 46 grama yakın toz koymak uygundur.) vites kolu N, R, D
harfleri arasında zor oynatılıyorsa toz
fazla koyulmuştur. Vites rahat değişiyor
ama araç ilerlemiyorsa toz az koyulmuştur demek isterdim ama 50 grama kadar
koyulduysa muhtemelen Elektromanyetik (electromagnetic clutch) kavramanın yüzeyleri aşırı aşınmış olup toz
mıknatıslanarak boşlukları dolduramadığından kilitleme görevini yerine
getiremiyordur. Toz 3-5 gram arttırarak yeniden denenebilir fakat başarılı olma
ihtimali düşüktür.
Bilgiler için çok teşekkürler.. 98 cvt micra sahibiyim ve yeni başlayan bir problemim var. Vites geçişlerim zorlaştı, seyehat halinde n-cvt ışığı yanıp sönüyor, bazen de durduğu yerde n-cvt ışığı sürekli yanarak vites D,R geçirildiğinde hareket etmiyor. Özetle bakılması lazım Eskişehir, Kütahya vb illerde güvenebileceğim bir usta arayışındayım. Tanıdığınız veya önerdiğiniz birileri var mıdır?
YanıtlaSilaçıkçası söyledğiniz illerde bildiğim ustalar yok. öncelikle yukarda anlattığım arıza tespit testini yapın sizin sorununuz kömür sorununa benziyor kömürlerin yenilenmesi ile şanzumanı sökmeden tamir edilebilir. başlangıç olarak test ile başlmanızı tavsiye ederim.
SilMerhabalar 98 micra sahibiyim şanzıman problemimiz var tahminimizce yağ basıncıyla ilgili bi problem.
YanıtlaSilSorum şu yağ pompasının basıncı kaç olmalı sizin bu konu hakkında bilginiz var mı
malesef yağ pompa basıncını bilmiyorum fakat özel yagı yok ise öncelikle testlerinizi orjinal özel yağıyla yapmanınzı tavsiye ederim.
SilMerhaba. Siz değerli bi kişiye benziyorsunız benim aracımda şanzıman yeni değişti dün itibari ile cvt ışığı yanıp sönüyor ve araç çekişten düştü. Siz bakabiliyormusunuz arızasına. 2001 nissan primera elegance. 6 ileri otomatik
YanıtlaSilmicra cvt ile ilgili ciddi uğraştıgım için konuyu çözdüm ve bilgi sahibi oldum ancak primere cvt ile ilgili bilgim yok...eğer araıza lambası yanıyorsa önce arıza tespit cihazından veya yukarıda yazıda anlatığım şekilde oluyorsa arıza tespitini denemenizi tavsiye ederim
SilMerhaba. Ben 99 micra cvt sahibiyim. Daha önce cvt lambam yandı ve arabam ne D de ne de R de hareket etmedi. Sinop'ta yaşıyorum ve burada anlayan yok mecbur Ankara'da Bülent usta varmış ona yolladık ve 4000 lira para harcadık ama yine lambam yanıyor ve yolda kaldım. Yukarıdaki talimatları uyguladım ama lambam 3 dk gibi yanık duruyor sonra uzun bir zaman sönüyor daha sonra tekrar yanıyor ve arabam harekete geçiyor. Çaresizim ve ne yapmam gerekiyor bilmiyorum nolur yardım edin. Teşekkürler.
YanıtlaSilarıza testini yapamıyorsanız işiniz çok zorlaşacak.. doğru yaptığınızdan emin olun elektronik bir arıza yoksa işe yarayacaktır... testi yapamazsanız yorum yapmak zor olur....
SilMerhaba.
SilBendede 2000 model Nissan Micra 1.3 GX N- cvt şanzıman sorunu var araç kalkışta sıralı tak tak ses yaptıktan sonra ses kesiliyordu. Sonrasinda yolda giderken gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda vites boşa çıktı gaz veriyorum ama yürümüyordu. Dediğiniz testi yaptım. İlk olarak n- cvt ışığı yandı. Birkac saniye kesintisiz yandıktan sonra 2 saniyeden az sürelerle 7 defa gerçekleşti. Bir set daha gerçekleşti. Tamamladım. Fakat bir sorun oldugu gözükmedi. Sizce sorun ne olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim
Öncelikle yardımlarınız için teşekkürler,97 model 1,3 otomatik micra k11 sahibiyim.1,5 yıldır araç bende ve düz yolda en fazla 130 görüyor, yokuşta koy yolları vb dik yerlerde aracın gazına çok yuklenilmesine ragmen yavaş coşuyor sanki manyak vitesi aracın Bask balatasinin bitmesi gibi bir his veriyor ve aldığım günden beri değişen bir şey olmadı. Bunun dışında mükemmel bir sorun yaşamadım. Ama bununda bir ciddi sorun olduğunu düşünüyorum tamda elektronik kavrama konusunu açmışken acaba alakası varımdır? Tsk.
YanıtlaSilrica ederim kavramanın içinde bulunan manyetik toz azalmış olabilir... yada şanzımanın zincirinde aşınma öncelikle şanzımanın yağını değiştermenizi tavsiye ederim cvt şanzımanın yağı özel bir yağdır cvt şanzıman yağı koymalısınız farklı bir yağ koyulmuş olabilir yada yağ özelliğini kaybetmiş olabilir....
SilMerhaba,1997 model 1.3 oto.micra var,araçtaki arıza vites özellikle çalışır durumda iken geçişleri cok zor ve sert,ama kontak açık çalışmazken daha rahat geçişler görülüyor. Çözüm öneriniz nedir? Teşekkürler
YanıtlaSilmerhaba araba çalışmaz iken vitesin rahat bir şekilde hareket etmesi mekanizmada bir sorun olmadığını gösteriri arabanız çalışırken vites zor geçme durumu sorundur. eğer aracınız çalış halde vites d konumunda iken gaza başmadığınız halde ilerliyorsa şanzımanda sorun vardır.. fren gaz swictleri kontrol edilmelidir.. değilse debriyaj kısmında manyetik toz fazla olabilir veya debiyaz kısmında farklı bir müdahale yapılmış olabilir.
Sil1999 migra magic m kendini boşa atıyor neyden kaynaklıdır
YanıtlaSilarabanız otomatik vitesmi ? boşa atma durumunu biraz daha net açıklayabilirmisniz? araba hareket halinde ikenmi oluyor ? ayağınız gaz iken mi oluyor ?
SilMerhaba 98 model micra 1.3 otomatik aracım var, 1 yıldır bazen trafiğe geldiğimde durma anıma yakın vuruntulu stop ettiği oldu son zamanlar hızla artan vites geçiş sorunu yaşıyorum, araba çalışmıyorken vites geçişlerinde sorun yok ama çalışırken geçişler çok sert bazen imkansız (P,R,N,D) ve artık her durmam gerektiğinde fren pedalını kontrol etmek zoruda kalıyorum çünkü araba ilerlemeye çelışıyor ve stop ederek durabiliyorum devri yeterince düşüremeden durmam gerekirse. Bahsettiğiniz testi yaptık sorun vermedi, biz yinede yağ, swich vs gibi bahsettiklerinizi ölçtük ve kontrol ettik bir sorun gözükmedi problem ile ilgili
YanıtlaSilmerhaba muhtemelen şanzımanın debriyaj kısmı sıkışma yapıyor bu şekilde daha fazla kullanmanız debriyajın içinde olan rulmanlar boşluk yapmış olabilir ve bu durum debriyajı sıkıştırıyo olabilir.... gaz ve fren swiçlerinide kontrol etmenizi tavsiye ederim şanzuman gazda n ayağınız çektiğinizi veya frene bastıgınızı algılamıyor olabilir.
SilTecrübe ve bilginizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık
YanıtlaSilrica ederim...
SilTecrübe ve bilginizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık
YanıtlaSilrica ederim...
SilMerhaba 99 model magic micra aldığım günden beri vitesler çok zor olmasada takılarak geçiş sağlıyordu yeni başlayan bir sorunum oldu ncvt ışığı yanıyor ve bazen kendinden sönüp tekrar yanıyor sorun neden kaynaklı olabilir gidişinde ve çekişinde problem yok teşekkürler
YanıtlaSilmerhaba.
Silmuhtemelen arabanızın şanzımanında sorun var. yukardaki yazıda belirtilen test işlemini uygulamanızı tavsiye ederim. vites değiştirirken vitesi kolaylıkla hareket ettirmeniz gerekir. arıza kavrama kısmında olabilir.
Mrn bende yeni 1997 micra aldım şanzuman ışığı yanıp sönüyor , vites geçişler biraz takılıyor birde araç kalkarken sanki balatalar tutuşo hissi veriyo ışık yanıp sönüyor ve sabahları ısınana kadar gaza basmazsan stop ediyor sorun nedir acaba tşkler
YanıtlaSilmerhaba stop etme olayının motorla ilgili olacağını tahmin ediyorum. şanzıman için öncelikli olarka yukarda anlattıgım testi yapmanızı tavsiye ederim.
Sil98 model Micra otomatik vites araç rampada geri bırakıyor bu durum normal midir yoksa arızası neden olabilir.tesekkurler
YanıtlaSilmerhaba şanzuman sistemi sebebiyle geri kaçırma yapar normal bir durum.
SilMerhabalar, 99 micra Magic sahibiyim. Aracın sanzimanindan geri geri giderken metal sürtmesi sesi geliyordu. Araç 3 haftadır Tekirdağ da bir ustanın dükkanında. Türbin dendi, değiştirdik balatasindaki sorunu giderdik ama beyin arıza veriyor makinaya bağladık Bobin arızası veriyor İstanbul dan o parçayı arıyoruz diyorlar fakat hiç güvenim kalmadı aracı geri alacağım . Sorunumu giderebilecek iseniz sizinle irtibat kuralım. 544 2248111 Teşekkürler.
YanıtlaSilmerhaba. kendim tamir yapmıyorum ve blog haricinde yardımcı olamıyorum. şanzımanda bobin adında bir parça olacağını zannetmiyorum. Debriyaj kısmının dışı komple elektro mıknatıstır belki bobin olarak onu tabir ediyorlardır onun arıza yapması durumunda araba ileride gitmez geride gitmez.
SilMerhaba , Aracım 99 model micra magic sahibiyim .Aracımı alalı 2 ay oldu aracımı aldığım kişi şanzımanı yeni tamir ettirdiğini söyledi . Aracımın vites geçişleri çalışır halde iken N konumundan D konumuna ya da N konumundan R konumuna geçişlerde zorlaştı.Ve kırmızı ışıkta duracağım zaman frene basıyorum sürtme sesi geliyor şanzımandan. Arac çalışmıyorken vites gecişleri çok rahat hiç takılma yok ayrıca çalıştırdığım zaman D konumunda gaza hafifce dokunmadan hareket etmiyor aynı şekilde R konumunda da öyle .Göstergede N-CVT yazan bir ışık yok başka göstergenin neresinde bu ışık resmi varsa gönderebilirmisiniz . TEŞEKKÜRLER.
YanıtlaSilmerhaba arabanızın debriyaj kısmı arıza yapmış malesef debriyaj kısmında sorun var malesef.
SilS.a 1.3 97 micra 3.ve 4 viteslerde kaliyor 1 2 islem yok sorun ne olabilirb
YanıtlaSilmerhaba sorununuzu tam olarak anlayamadım.
SilBilgilerinizi aktardığınız için teşekkürler. Bende de 97 mode micra cvt var. nadir de olsa bazen vitesin zor geçtiğini hissediyorum. yine nadiren de olsa arada ncvt ışığı yanıp sönüyor. gidişinde filan bir problem yok. çok çok nadir yani 2,5 yılda 2-3 kez filan olmuştur. ncvt ışığı yandı ve araç nasıl desem debriyajı birden bırakırsınızda araç ileri atılırya o şekilde yaptı. 2-3 ay kadar önce eneos cvt yağ ile şanzıman yağı değişimini yaptım. En kısa zamanda şu testi yapacağım bakalım bir sorun çıkacakmı?
YanıtlaSilrica ederim test yapmanız faydalı olacaktır.
SilTest yaptım sorun görünmüyor.
SilMerhaba, bu zamana kadar 3 yıldır sorunsuz şekilde kullandım. fakat geçen gün parkedecekken geri vitese aldığımda ncvt ışığı yanık kaldı ve araç boştaymış gibi davrandı geri gitmedi. bi kaç sefer uğraştığımda düzeldi. bu sabah yine kullandığımda aynısını yaptı bu sefer düzelmedi. arıza testi yaptım 2 numaralı arıza gösterdi. şanzımanın üzerindeki soketleri kabloları elimle biraz oynattığımda düzeldi ve arıza kaydı da çıkmadı. araştırdığım kadarıyla vites konum şalterinde ya da soketinde bir temassızlık var. O kısımlar bayağı kirlenmiş ve yağlanmış. bi ara aküyü söküp şanzımanın üstünü soketleri vs güzelce temizlemeyi düşünüyorum.
SilMerhaba yukarıda yazdığım sorunla alakalı aracın termostat altında yer alan hortumu patlamış ordan şanzıman üzerine su akmis oraları söktüm temizledim hortumu degistirdim ayrıca vites konum salterinide soktum onun göbek kısmıda kırılmıştı onu pleksiden yeniden yaptım yaklaşık 3,4 aydır sorunsuz şekilde kullaniyorum
SilMerhaba yukarıda yazdığım sorunla alakalı aracın termostat altında yer alan hortumu patlamış ordan şanzıman üzerine su akmis oraları söktüm temizledim hortumu degistirdim ayrıca vites konum salterinide soktum onun göbek kısmıda kırılmıştı onu pleksiden yeniden yaptım yaklaşık 3,4 aydır sorunsuz şekilde kullaniyorum
SilMerhaba yukarıda yazmış olduğum sorunla alakalı. şanzıman üstünde motor tarafından bi su hortumu patlamış ve su akıyormuş. ondan dolayı da vites konum şalterinde sıkıntı olmuş onu söktüm ama iç kısmı parçalandı ben de kendim pleksiden benzer bişey yapıp taktım bununla alakalı da bir video çekip yükledim merak edenler youtube da bulabilirler. o günden bugüne kadar yaklaşık 1 yıldır sorunsuz kullandım. son zamanlarda araçta durmaya yakın bir gıcırtı veya sürtünme gibi bir ses başladı. ayrıca bazen viteslerde sert geçiyor. dik rampalarda kalkışlardada titreme mevcut. yazdıklarınızdan yola çıkarak tork konvertöründe sorun olduğunu düşünüyorum. herhangi bir arıza kaydı yok ama kullanımda rahatsız ediyor.. öncelikle switchleri ve kömürü kontrol edeceğim eğer onlarda sorun yoksa şanzımanı sökmeyi düşünüyorum. umarım sorunsuzca halledebilirim. sonucu yine buradan bildiririm.
Silgeçen sene geri vites sorunuyla motor soğutma suyunun küçük bir borusu var bu patlamış ve şanzımanın üstüne su akıyordu bunu hallettim ayrıca konum şalterini çıkarttım orta göbeğindeki plastik kırılınca yenisini pleksiden yapıp hallettim 1 yıl kadar sorunsuz bir şekilde kullandım. araç son günlerde yokuşta kalkışlarda biraz titreme ve durmaya yakın frene basıp yavaşlayınca değişik bir gıcırtı sesi ve titreme şeklinde sorun çıkarmaya başladı. tahminlerime göre kavramada sorun var gibi görünüyor. kavrama kendini bırakmıyor ya da zor bırakıyor gibi bunlarla beraber vites kolunda da sertlik olmaya başladı. kendi ustama şanzımanı söktürdüm türbini kendim söktüm tamburlarda bayağı kirlilik ve toz birikmiş tambur duvarlarını biraz zımparaladım. çıkan tozu dikkatlice mıknatısla toplayıp bir kaba aldım. kavramanın göbeğindeki bilyayı değiştirdim. hassas terazim olmadığı için çıkan tozu tekrar içine koyup araca taktık ama bu seferde kavrama yapmamaya başladı. ve cvt ışığı sürekli yanıyor. hata kodundan da kavrama sorunu görünüyor. büyük ihtimalle toz eksik geldi. istanbulda daha önce tamiratını yapmış bi ustayla görüştüm. türbini tekrar söktük, o ustaya götüreceğim bakalım inşallah hallolur. sonucu buradan paylaşırım.
SilMerhaba türbin sorununu kendi çabalarıma rağmen halledemedim istanbulda bu isi eskiden yapan birkaç kişiye ulaştım ama piyasada toz bulunmadığından onlarda bırakmış ankarada sitki otomotiv mustafa ustaya ulaştım türbini ona gönderdim oda bana sağlam bir türbini garantili olarak gönderdi. Araca taktik ve sorunsuz bir şekilde çalıştı.
SilGeçmiş olsun malesef tribün bulmak güçleşiyor.
SilMerhaba Arkadaşlar. Sıtkı otomotivden türbin alıp taktıktan sonra araç çalışıyordu ama eskisi kadar olmasada yine de durmaya yakın silkeleme veya titreme gibi bir gıcırtı sesi çıkartıp öyle duruyordu. Bunu sadece havalar soğuksa yapıyor yazın sıcak havalarda bir sorun olmuyor. ortalama 15 derecenin altına düştüğünde sorun yapmaya başlıyordu. Bu olduğu zaman gaz pedalına biraz dokunursam sorun geçiyordu. Bende gaz pedalındaki switchleri kontrol ettim. Kararsız çalışıyor gibiydi garanti olması açısından aynı switchden internetten bulup sipariş verdim. Switchleri değiştirdiğimde de sorun düzelmedi maalesef ama şöyle bir şey keşfettim. switch değiştirme döneminden bir kaç gün gaz pedalının kablosu takılı olmadığı halde aracı kullandım ve hiç bir sorunla karşılaşmadım. yani switchler aktif değilken sorun olmuyordu. gaz pedalında iki tane switch var birisi pedala dokunduğunuzu algılıyor diğeri ise gaza çok bastığınızı algılıyor. gaza dokunduğunuzu algılayan ilk switchin kablosunu yerinden çıkardım yani switch iptal olmuş oldu. araç gaz pedalına sürekli dokunuyormuşsunuz gibi hareket etmeye başladı. Bu sayede hiç sorun yaşamadan 5-6 ay kadar kullandım. Burada sorun denmez ama eskiye göre farklı olan tek şey soğuk havalarda sabah ilk çalıştırmada devir yüksek olduğu zaman araç ısınana kadar eskiden frenden ayağınızı çektiğinizde araç hareket etmezdi ama bu şekilde normal otomatik araçlardaki gibi frenden ayağınızı çekince yavaşça hareket ediyor.
SilŞimdilerde ise araçta yeni bir sorun başladı sanırım. araç kalkışlarda özellikle yokuşlarda titreme yapıp öyle kalkmaya başladı. normal düz yolda pek bir sorun olmuyor ama yokuşlarda daha belirgin hissediliyor. Bilgisi olanlar varsa yardımcı olursa sevinirim. Bu sorunu da çözersem yine buradan paylaşırım. Ayrıca şanzıman üzerindeki sensörlerin yerini bilen varsa burdan yazarsa sevinirim.
gaz switchini iptal etmek aracın debriyajının rampa inerken veya yavaşlarken aktif olmasına sebep olur ayrıca şanzıman beyninde kararsızlığı sebep olur beyine çok zarar vereceğini düşünmüyorum çünkü herhangi bir sürücünün hem gaza hem frene basma ihtimali düşünülüp ona göre tedbir alınmıştır muhtemelen yinede debriyaj sistemine zarar vereceğini düşünüyorum titreme ile ilgili şanzuman kömürlerine baktırmanızı tavsiye edeceğim eğer onlarda sorun yok ise muhtemelen debriyaj sisteminiz çok iyi durumda değil.
SilMerhabalar, yazınızı çok beğendim ve yazınızı dikkatlice okudum. fakat benim sorunuma cevap bulamadım.98 model otomatik micra magic aracım yüksek hızda giderken frene basıp hızımı 20-30 a indirdiğimde araba motor freni yada kompresör yapıyor bir anda yığılma ile yavaşlayarak devir yükseltip düşürüyor. sanki manuel arabada 1. vitese takıp frensiz motor freni ile yavaşlıyor gibi yapıyor. Genelde araba ısındığı zaman yapıyor. Bu durum sizce normal mi sorun nedir acaba? umarım anlatabilmişimdir.
YanıtlaSilmerhaba bence normal değil. gaz ve fren pedalının altında bulunun switchlerde sorun olabilir baktırmanızı tavsiye ederim.
SilHocam aracım normal şekilde çalışıyor 30-40 lık kullanım sonrası vites D veya R de olduğu halde boşta gibi hareketsiz kalıyor hiç bir şekilde hareket etmiyor 4-5 saat bekleyip tekrar çalıştığında yine düzgün çalışıyor sonra bir süre kullanınca yine aynı sıkıntıyı veriyor arıza nedir sizce 1998 micra k11 n-cvt
YanıtlaSilmerhaba yukarıdaki yazımda anlattıgım test iyapmanızı tavsiye edeceğim.
SilMerhaba 97 model 1:3 ncvt janzumsn Nissan Micra ya sahibim aracım geri vitese takıp ilerliyor fakat ileri gitmiyor acaba sorunum nedir şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilmerhaba yukarıdaki yazımda anlattıgım test iyapmanızı tavsiye edeceğim.
Silfakat şanzumanda mekanik bir sorun oldugunu tahmin ediyorum.
SilMethaba, paylaşımlatınız için çok teşekkür ederim öncelikle. Benim aracım 97 1.3 glx otomatik, aracımda şöyle bir sorun var ileri yada geri vitese taktığımda gaza basmadan ilerlemiyor, geri vitestede kaçırma yapıyor..
YanıtlaSilŞimdiden teşekkür ederim.
merhaba rica ederim yardımcı olabiliyorsam memnun olurum. yukarıdaki yazımda anlattıgım test i yapmanızı tavsiye edeceğim. gaza basmadan ilerlemesi normal bir durum.
SilTamir yapiyormusunuz 97 micra otomatik
YanıtlaSilMerhaba malesef tamir yapmıyprum.
Sil97 otomatik micramda D ve R ye aldığımda ncvt ışığı yanıyor araç hareket etmiyor, DS ye aldığımda araç gidiyor ışık yanık. D ve R arası hızlı git gel yapıp D ye aldığımda bazen ışık sönüyor araç gidiyor. R de kesinlikle hareket yok ışık yanıyor. Arıza nedir? Sizin paylaştığınız testi yaptım hiç bir ışık yanmadı. Bu arıza öncesi testinizide yapmıştım sıkıntı gözükmüyordu.
YanıtlaSilMerhaba kablolar arası temassızlık olabilir kontrol edin.
Sil97 otomatik micramda D ve R ye aldığımda ncvt ışığı yanıyor araç hareket etmiyor, DS ye aldığımda araç gidiyor ışık yanık. D ve R arası hızlı git gel yapıp D ye aldığımda bazen ışık sönüyor araç gidiyor. R de kesinlikle hareket yok ışık yanıyor. Testi yaptım oşık yanmadı hiç
YanıtlaSilTesti yanlış yapmış olabilirsiniz. Şanzıman kömürlerini kontrol etmenizi öneririm
SilSenşn gibi herkes deneyimlerini paylaşıp keşke insanlara aktarsa .Deneyimlerini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim.
YanıtlaSil97 model bir micra aracımız var araç d ye yada herhangi bir vitese takıldığında kavrama yapmıyordu.
Şanzumanını indirip zincirini değiştirdim basınç kaçaklarının hepsini giderdim. Arabayı topladığımda vitese taktığımda eskisine nazaran güzel şekilde kalkıyor ama tam anlamıyla kavrama yapmamakta. Bende tork konvektötden şüpelendim kömürlerine vs kontrol ettim sorun yok ama şöyle bişey tespit ettim tork konvertörün motoruna araba vitesteyken 12 volt elektrik gerilimi verdim ve tam anlamıyla kavrama yaptı stop etti. Şimdi sorunun elektriksel bi arıza olduğunu düşünmeye başladım eğer bu problemle alakalı bir bilgin varsa bizimle paylaşırsan beni çok mutlu edersin.
Tebrikler öncelikle. elektirik verdiğinizde kavramada sorun yok ise... fren ve gaz pedalının altında olan müşürleri ve şanzıman kömür soketini ve kablosunu kontrol etmenizi öneririm. Kavrama esnasında ara voltaj yoktur standart bir voltaj değeri kavrama varken gelir yokken gelmez.
SilMerhaba 97 cvt mikra aldım.aldığımda ds modu çalışıyordu şimdi çalışmıyor. Ds moduna getirdiğimde araç boş bağırıyor hareket etmiyor sabebi nedir. İstanbulda olmama rağmen parça bulmakta zorlanıyorum nereden parça teğmini yapabilirim?
YanıtlaSilMerhaba parça Türkiye'de sıkıntı yurt dışından bakarsanız bulunabilir ufak parçalar kargo ile kolaylıkla gelir. Servise de getirebilirsiniz fakat uzun sürer ve maliyetli olur...diğer viteslerde durum nasıl ?
SilMerhaba. 96 k11 micramın radyatörü değiştikten sonra vites geçişleri sert olmaya başladı. Özellikle Nden Dye geçerken ve Nden Rye geçerken. Bir kaç ay sonra da devri düşürüp yavaşlayınca durmaya yakın, sanki bitmiş fren balatası sesi gibi viyaklama tabir edeceğimiz ses çıkarıp manuel arabaymış da debriyajı aniden bırakmışım gibi silkelenme yapıyor. Tamirci radyatörü değiştirirken şanzıman yağının eksileni kadar araca uyumsuz bir atf yağ koyduğunu düşündüm. Ama arızanın radyatör değişimi sonrasına denk gelmesi tesadüf de olabilir. Bu konuda görüşünüzü alabilir miyim?
YanıtlaSilRadyatör ile doğrudan alakası yoktur fakat şanzıman kablolarını bir kontrol edin şase yapan dışı soyulmuş bir kablo varmı yokmu... Debriyajınızın bilyesi bozulmuş olabilir.
Silselamun aleyküm yeni bi araç aldım 97 nissan micra 1.3 klimalı otamatik vites geçißlerimde bi sıkıntı yok yalnız dveyaR içerideki vites kolunun ordaki yazılarda tam d nin biraz üstünde ve tam r nin biraz altında vitese gećiyor birde araç 100 ile giderken gaza bastiğım zaman bi alt vitese gećip ćok bağrıyor yani yüksek vitese gazı azalttığım zaman gećiyor bide ncvt ışığı nerde yanıyor
YanıtlaSilMerhaba arabanız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Öncelikle vites konularındaki harflerde olan kaymalar gösterge işaretlerini kayıklıg ndan olabilir kendiniz veya ustaya ayarlayabilirsiniz. Ncvt ışığı km kadranında yanar. 100 km hızda araba en üst viteste olur. Gazdan ayağınızı çekerseniz kavrama biter tekrar basarsanız yeniden kavrama olur bu esnada araba biraz titreye bilir. Eğer bu esnada gaza gereğinden fazla basarsanız şanzıman kikckdown veya Türkiye tabiri ile rokete geçer bir veya iki vites küçültür ve vitesleri devrin sonuna kadar yükselterek büyültür. Yani gaza fazla basmanız da anlattığımız tepkiyi vermesi normaldir.
SilMerhaba sizin aracınıza büyük ihtimalle tam otomatik şanzımanla değiştirilimiştir. genellikle ondan dolayı vites harfleri tam tutmuyor. ve gaza yüklenince bir alt vitese geçip araç çok bağırıyor. normal sürerken 1,2,3 gibi vites değişimlerini hissediyorsanız tam otomatiktir.
Siliyi günler.98 micra buldum bu hafta almayı düşünüyorum fakat bu şanzıman hakkında siz dışında kimseden bilgi bulamıyorum. istanbul anadolu yakasındayım. eşim için almayı düşünüyorum. tavsiye eder misiniz ve bu bölgede bu şanzımandan anlayan bir usta öneriniz var mı ? son olarak bu şanzımanlar honda grubundaki ya da palio grubundaki gibi 6 ileri mi ? teşekkürler
YanıtlaSilCvt şanzuman olarak geçer subarunun justy veya vivio modelinde hemen hemen aynı şanzıman vardır. Cvt mekanızmalı olarak Ford ve Honda markasında şanzımanlar vardır ama farklıdır. Özellikle kavrama sistemi nissana özeldir diyebliriz. Şanzıman scooterlardaki sisteme benze konik iki kasnak arasında gezen bir zincir(scooterlerde kayıştır.) Vitesleri ayarlar bu sebeple sonsuz vites olarak geçer fakat ben kulladıgım zamanlardan arabada 4 kez vites değiştirme hssiyatının oldugunu hatırlıyorum.
SilMerhaba,
YanıtlaSilEşim için 98 model otomatik micra buldum. Bu arabayla ilgili tavsiyenizi almak istedim. Çünkü NCVT şanzımanı hakkında sizin dışınızda herhangi bir bilgi veren birini görmedim. İstanbul-Anadolu yakasında oturuyorum. Ayrıca bu bölgede bu şanzımandan anlayan tavsiye edeceğiniz bir usta var mı diye sormak istedim. Son olarak, bu şanzıman kaç ileri vitestir?
Teşekkürler,
İyi günler dilerim.
Merhaba Araba çok güzeldir kalite konfor sürüş yakıt ekonomisi vb... Bir çok özellik bakımından alıcısını pişman etmez temizini almanızı tavsiye ederim artık hemen hemen 25yaşında arabalar özellikle şanzımanı iyi kontrol edin ettirin otomatikse eğer artık parçaları bulunmuyor servis belki sıfır olarak getirebilir fakat fiyat çok yüksek olur...
SilSonsuz vites olarak geçer malesef İstanbul'da usta bilmiyorum. Özellikle bu makale dünyanın her yerinden takip ediliyor Micra cvt hakkında yeterli ve ayrıca toplu bilgi olmaması sebebiyle tarafımdan yazılmıştır.
SilÖncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim 97 1.3 gx sahibiyim bugun seyir halinde giderken araç durdu vites geçişlerinde Bi sorun yok yağ eksikmiş tamamladım ama vitesi hangi konuma alırsam alayım araç yürümüyor sorun ne olabilir sizce
YanıtlaSilmerhaba öncelikle yukarıda anltattığım arıza testini yapmanızı tavsiye edeceğim.
SilMerhabalar 1.3 cvt Micra sahibiyim aracım hiç hareket etmiyor şanzıman Çiya verdim zincir değişmesi gerekli dedi yaptı bir ay kullandım yine arıza verdi tork konvertör dedi yaptı bir ay kullandım şimdide türbin arızası var diyor ve 4 aydır bakır sariyorum dışardan türbin sipariş edicem gelmedi deyip oyalıyor beni sizin onerebileceginiz bir usta var mı İstanbul dayım ben
YanıtlaSilmerhaba muhtemelen aracınızın ilk baştaki sorunuda türbin kaynaklı idi. türkiyeden çıkma türbin almanızı tavsiye etmem çünkü iyi durumda olacaklarını düşünmüyorum. yurt dışından temin etmenizi veya varsa sıfır olarak temin etmenizi önereceğim.
SilK11 için tavsiye edebileceğiniz İstanbul da bir usta var mı
YanıtlaSilmalesef tavsiye edebileceğim bir usta yok fakat şanzuman haricinde deneyimli bir ustanın bir çok sorunu çözebileceğini düşünüyorum
SilMERHABA,1997 NİSSAN MİCRA SAHİBİYİM. N-CVT ŞANZIMANIMDA SON BİR AYDIR VİTES GEÇİŞLERİ ÇOK ZORLAŞTI. ANTALYADA İKAMET EDİYORUM. BURADA TAVSİYE EDEBİLECEĞİNİZ İYİ BİR TAMİRCİ VAR MI?
YanıtlaSilMerhaba.Malesef yok
Sil1998 model K11 otomatik şanzuman 1.3 motor aracımın 4 yıl önce şanzuman zincirini ses yaptığı için izmir de ustasına degiştirtdim,yeniden ses yapmaya başladı Amasya da otomatik şanzumandan anlayan bir ustamız zencir değişecek,yağ çamur gibi olmuş dedi 4 yılda zencir tekrar bozulur mu bilgilendirebilirseniz sevinirim, emeğinize sağlık .
YanıtlaSilBozulabilir kullanım şartları ve kullanılan şanzıman yağı çok önemlidir. Kesinlikle bakır katkılı ncvt yağı kullanmalısınız.
Sils.a iyi gunler hocam 1.3 97 ncvt aracim var sanzuman kömuru hakkinda bilgi verebilirmisiniz ebat ve marka hakkinda.
YanıtlaSilOrjinalinin bulunup bulunmayacağını bilmiyorum ebatları tutması yeterlidir. Bobinaj işi yapanlar ve oto elektrikçileri uygun kömürü takacaktır.
Silİyi günler hocam.ben 99 Micra aldım.bi merak ettiğim bir şey var.kontagi açınca ncvt ışığı yanmıyor.araci çalıştırmadan kontağı açınca ncvt ışığının yanması gerekmez mi.yardimci olursanız çok sevinirim.
YanıtlaSilKontağı açınca bütün lambalar kontrol amaçlı yanar ve söner diye hatırlıyorum arıza test moduna girin lambada arıza olup olmadığını anlarsınız eğer yanmaz ise yada direk söküp kontrol edilebilir
SilMerhaba aracım aracım 97 model micra otomatik vites atmiyor ilk zamanlar 1 den 2 ye 4 bin devire gelince atıyordu Bi süre sonra hiç vites atmamaya basladı 1 de gidiyo yagı kontrol edildi
YanıtlaSilMekanik bir arıza olabilir yağı ve filitreyi değiştirip ORJiNAL ncvt şanzıman yağı katarak test etmenizi önereceğim ayrıca arıza tespit modunu açıp arıza tespiti yapmanızı.
SilBu eşsiz bilgileriniz için çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilAracımda r,d,ds konumlarında gaz pedalına sonuna bassan bile araç santim santim ilerliyor. Kömürden olduğunu düşündüm. Kömürü söküp bakınca fazla aşınma olmadığını gördüm. Yine de değiştirdim,Fren ve gaz soketlerini söktüm kontak temizliği yaptım. ama sonuç değişmedi. Kömüre gelen sokette kontak açıkken 11.7 volt var ama aracı çalıştırınca voltaj gidip geliyor, vites kolu hiç olmadığı kadar yumuşak, yani elektromanyetik mıknatıslanma çok zayıf. Sizin fikrinizi alabilir miyim?
Frene basıp çekince veya gaza basıp çekince ayağınızı voltaj gider gelir. Elektronik kontrol testini yapın öncelikle. Vitesin yumuşak olması gerekir.
SilYorumlarınız ve bilgilerinizı paylaştığınız için teşekkürler.
YanıtlaSil2001 1.4 micram var ve sanziman kodunu arıyorum biliyorsanız yardımcı olurmusunuz
Merhaba baktırmanız gerek böyle kesin bilinemez.
SilOncelikle verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. Bende de 98 model otomatik micra var. Arac son zamanlarda D konumunda gidetken bosa dusmeye basladi, bu durum bazen kalkislarda da oluyo o zaman da arac hareket etmiyor. Ds moduna geciyorum onda bi sikinti olmuyor. Arac bi muddet hareket ettikten sonra D moduna aliyorum sorunsuz gidiyor ama bu durum siklasmaya basladi, sebebi ne olabilir acaba? Bir de bu sorun baslamadan once arac calismadi bi keresinde. Oto elektrikci sanzuman uzerinde bulunan musurun arizalandigini soyledi ve musuru iptal etti. Yani araba sadece P pozisyonunda calisirken simdi tum viteslerde calisiyor. Acaba sorunum bu musurden kaynakli olabilir mi?
YanıtlaSilmerhaba müşürden kaynaklı olabilir arabanıza yukarıdaki yazımda tarif ettiğim şanzuman arıza testini yapmanızı tavsiye edebilir. tahminlerim iyiden kötüye genel elektirik arızası, şanzıman kömürlerinde bitme veya temassızlık yada debriyaj sisteminde bulunan tozun azalması sıralamasındadır.
SilOncelikle verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler. Yukaridaki testi yaptim, aracimda herhangi bir sorun bulunmadi. Bende 98 model otomatik micra var, arac bazen D pozisyonunda hareketli iken aniden gucten dusuyor, devir artiyor ama aracta cekis sifir oluyor, bunu ilk kalkista da yapiyor ara ara. Bu durum yaklasik iki uc aydir olmaya basladi. Kalkis yapmadigi durumlarda Ds moduna aliyorum bir muddet Ds ile gidiyorum sonra D pozisyonuna aliyorum ve arac gidiyor, hareketli iken yaptuginda ise hizli degilsem yine Ds moduna aliyorum devam ediyorum. Bir keresinde arac calismadi akusu bitti galiba diye dusundum ama sanziman uzerindeki vitesin konumunu ayarlayan musur bozulmus, elektrikci arkadas musuru iptal etti ve araba calisti. Bundan sonra arac yukarida bahsettigim sikintiyi vermeye basladi. Acaba bu durum musurden kaynakli olabilir mi cunku su an arac her vites konumunda calisiyor ama ben P ile calistiriyorum surekli. Simdiden tesekkur edeeim
YanıtlaSilmerhaba p ile çalıştırmaya devam ediniz mekanik bir sorunda olabilir şanzuman yağınızı ve filtrenizi ncvt şanzumanlara uygun bir yağ ile değiştirmenizide tavsiye ederim.
SilMerhabalar, ilgiyle bütün yorumları ve cavaplarinizi okudum. 1998 model Micra magic model aracım var. Benim aracım çok fazla dur kalk yaptığımda ısınma yükselince, aracım devir 3 bin 4 binlere gelince çok yükseklerde vites değiştirmeye başlıyor. Ve kalkışlarda büyük bir titreme ve sarsıntı ile kalkış yapıyor. Söylediğiniz Testi yaptım fakat ariza uyarısı vermedi.
YanıtlaSilmerhaba şanzıman karçırmaya başlamış öncelikle yağı ve filitreyi ncvt şanzımana uygun bir yağ ile değiştirin devamında debriyaj sisteminizin tozunu ve rulmanını kontrol ettirin debriiyaj sistemininde bir sorun var ise bir an önce önlemini almanız gerekir ertelerseniz debriyaj sistemi tamir edilemeyecek bir hale gelebilir.
Silmerhaba
YanıtlaSilmerhaba
SilMerhaba, 1997 otm. Micra sahibiyim . Yukarda belirttiğiniz testi yaptım sorunsuz bir şekilde 7 kez ncvt ışığı yandı söndü . Benim sorum bazen araç yolda giderken ncvt ışığı yanıp sönüyor, kenara çekiyorum kontağı kapatıp açınca gidiyor neden olabilir?
YanıtlaSilmerhaba yukarıda yazımda açıklandığı gibi. 7 kez yanıp sönmesi sorunu varsa
SilFault Code 7 - The seventh blink is on longer than the others - ABS signal or idle up relay circuit is short circuited or diconnected.
Varsa Abs beyni ve kabloları ve gaz pedalındaki mikro swichler konrol edilir.
Merhaba, 97 model micra otomatik aracı yeni aldım ve dediğiniz testi yaptım. Hata kodu 6 Tork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir arızası gösteriyor ncvt ışığı. Ne yapmam lazım. Bu hata ne ile alakalı. Teşekkürler.
YanıtlaSilmerhaba tork sinyal devresi kabloları ve soketlerini kontrol ediniz, kopuk veya açık kablo var ise tamir edip, soketleri çıkartıp balata spreyi ile temizleyip tekrar takınız.
SilMerhaba. 6 numaralı hata kodu verdi. Ne yapmam lazım
YanıtlaSilmerhaba Fault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal circuit is short circuited or diconnected.
SilTork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir.
6 hata kodu ne demek sorun nedir
YanıtlaSilFault Code 6 - The sixth blink is on longer than the others - Torque signal circuit is short circuited or diconnected.
SilTork sinyal devresi ve kabloları konrol edilir.
Öncelikle bilgi paylaşımı kız için teşekkürler..1997 1,3 otomatik Micra aracımda son zamanlarda vites geçişlerinde sertleşme hissediyordum ve ara sıra ncvt lambası yanıp sönüyordu. Bugün ncvt lambası sürekli yanıyor ve araç çalıştıktan sonra D ve R ye neredeyse hiç geçmiyor ve zorla geçse bile gaz verince hiç gitmiyor, ama araç calismazken vites geçişleri rahat oluyor, tecrübelerinizi hore sıkıntı ne olabilir acaba
YanıtlaSilrica ederim yardımcı olabildeysem memnun olurum. malesef aracınınız debriyaj sistemi bozulmaya başlamış durumda, ancak öncelikli olarak arıza testini yapmanız gerekmekte gaz fren switclerindede sorun olabilir.
SilMerhaba bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim. Biz yurtdışındayız kız arkadaşımda 97 model 1.0 GLX var. İlk aldığımızda problem yoktu ama sonra bir gün araba her daim tam gaz veriyomuşuz gibi devirli gitmeye başladı. Bi süre ustalarla çözmeye denedik gaz kablosunu temizlediler vs (yabancı ustalar ise direkt CVT şanzıman pert uğraşmayın direkt hurdaya atın gibi söylemlerde bulundular onlar için değersiz böyle eski arabalar). En sonunda ben incelerken sorunu keşfettim gaz kablosunun içindeki tel makaraya sarılı olan tam gaz veya yakın verdiğin zaman tel kablonun içinden çekiliyor makarayla ama gazı bıraktığın zaman tel geri kablonun içine girmiyor dışarda kalıyor böyle olunca da araba sürekli tam gaz veriyormuşsun gibi full devirli hareket ediyor ve çok yüksek ses çıkartıyor. Biz şu anlık haftalık bazen de haftada 1-2 defa gres ve wd-40 ile temizleyip yağlayarak çözüm üretiyoruz ama tam olarak nasıl çözebilirim bu problemi bilmiyorum, testte gaz pedalı ile alakalı olan ışık yanıyor sanırım micro switchlerde bir problem var ama usta işi de problem burda. Sizce neden olabilir? Ayrıca kız arkadaşım son zamanlarda R ve P ye geçmekte zorlandığını söyledi bu sanırım gaz teliyle alakasız bi problem bu neden olabilir?
YanıtlaSilmerhaba teşekkür ederim. öncelikle r ve p ye başta olmak üzere bütün viteslere geçilerde sorun vardır. bununla ilgili fren ve gaz daki micro switchleri kontrol edin, ve debriyaj kömülerinde elektrik kaçağı olup olmadığını konrol edin eğer onlar sağlamsa debriyaj sisteminde bulunan debriyaj rulmanlarınız eskimeye ve boşluk yapmaya başlamış olabilir. gaz ve ile alakalı problemleriniz şanzıman ile alakalı değil anladığım kadarıyla bozuk olduğu düşündüğünüz parçayı yani wd40 ile temizlediğiniz parçayı değiştirin.
SilMerhaba 97 model otomatik micra aldım normal vites konumları gayet iyi fakat RS konumunda devir çok yükselmesine rağmen hız 60 km yi geçmiyor. Bu durum normalmi
YanıtlaSilmerhaba rs konumunu tam anlayamadım biraz daha açabilirmisiniz ?
Sil