Triger kayışı nedir? Triger kayışı ne işe yarar? Triger kayışının eskidiği nasıl anlaşılır ? Triger kayışı koparsa ne olur ?
Triger kayışı nedir? Triger kayışı ne işe yarar? Triger kayışının eskidiği nasıl anlaşılır ? Triger kayışının değişimi nasıl yapılır? Triger kayışının değişim süresi nedir?
Bu yazımızda Triger kayışı nedir? Triger kayışı ne işe yarar? Triger kayışının eskidiği nasıl anlaşılır ? sorularına cevap vermeye okuyucuları bilgilendirmeye çalışacağız.Triger kayışı nedir?
Triger Kayışı, motorlarda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme subaplarını hareket ettiren eksantrik mili ile krank milinin üzerinde bulunan volant dişlisini birbirine bağlayan elemandır. Bazı motorlu taşıtlarda Triger kayışı yerine zincir bulunmaktadır, değişimi triger kayışına göre çok daha uzun periyotlarda yapılmakta olup kullanıldıkça gerginliğinin ayarlanması gerekmektedir.Triger kayışı koparsa ne olur ?
Triger koptuğu an subaplar en son durumlarında kalacağı için pistonlar tarafından darbe alacak bu darbelerle subaplar kırılacak yada eğilecek ve büyük bir tamir masrafı açacaktır.Supap zamanlaması bozulur
Zamanlaması bozulan supaplar kapalı olması gerekirken açık kalır
Açık supaplara pistonlar çarpar
Pistonların çarpması sonucu supaplar eğilir
Pistonlar supapların çarpmasıyla hasar görür
Silindir kapağı ve yanma odalarında ise kopan ve çarpan parçalardan dolayı zedelenmeler olur.
Supap ve pistonların alakalı olduğu tüm parçalarda dolayısıyla motorun tamamında zorlanmalar meydana gelir.
Motorun rektifiye işlemi görmesi gerekir.
Triger kayışı ne işe yarar?
Triger Kayışı, motorlarda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme subaplarını hareket ettiren ekstantrik mili ile krank milinin üzerinde bulunan volant dişlisini birbirine bağlayan kayıştır veya zincirdir.Triger kayışının eskidiği nasıl anlaşılır ?
Triger kayışının nasıl eskidiğini tam anlamıyla anlamak oldukça zordur. Triger kayışı yapısı görevi ve yeri gereği kapalı ortamda dış etkenlerden uzak olarak çalışır. Triger kayışının eskimesini anlamak için kayış kapağı açılarak kayışın üzerindeki yazıların eskiliği yeniliği, kayış haznesinde bulunan kayış tozlarının miktarı, kayışın fiziksel durumu üzerindeki çatlaklar, kayış bilyasından ve haznesinden gelen sesler kontrol edilerek anlaşılır.Zincirli modellerde ise zincire gözle kontrol etmek zincirin çalışma yeri açısından bir miktar daha zordur. öncelikle zincirden ses geliyor mu diye bakılır. Bu sesi ayırt etmek oldukça kolaydır. Motordan gevşek zincir sürtünme sesi gelir. Zincirler genellikle otomatik gergili olup kendi boşluğunu alır zincir den ses gelir yorsa eğer zincirin ömrü bitmiş demektir.
Triger kayışının değişimi nasıl yapılır?
Triger kayısının veya zincirinin değişimi kesinlikle deneyimli ustalar tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde yukarıda belirtildiği gibi sonuçlarla karşılaşılabilir. Trigerin yerine takılması her araca göre özel ayarlar ve aletler gerektirmektedir.Triger kayışının değişim süresi nedir?
Triger kayışının değişim süresi aracın marka modeline göre değişmektedir. Firmalar araç modeline göre kayışlarda set halinde değişim süresi olarak 3 ila 5 yıl süre aralığı, kilomotre olarak 60000, 80000, 90000 km gibi aralıklar vermektedir. Set ömrü ile ilgili kesin bilgi aracın kullanma kılavuzlarından bakılarak öğrenilmelidir.zincirli sitemlerde ise genellikle süre veya km kısıtlaması verilmemekte olup, verildiği durumlarda ise 150000 km civarı rakamlar verilmektedir.
Bu yazımızda Triger kayışı nedir? Triger kayışı ne işe yarar? Triger kayışının eskidiği nasıl anlaşılır ? Triger kayışının değişimi nasıl yapılır? Triger kayışının değişim süresi nedir? gibi sorulara cevap vermek amaçlanmıştır.
2. el aldığınız bir motorlu taşıtta Triger seti ile ilgili değişim zamanlarında tereddüt var ise ve kesin bir belirleme yapılamıyorsa
Yorumlar
Yorum Gönder