Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçimi?
Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçiminde nelere dikkat etmeliyiz.
Bu konu genelde çok abartılı ses sistemi tercih etmeyen orta sınıf dinleyicilerin kafasını kurcalar. Gerçi ses sistemleri ve hoparlör seçimi öylesine geniş bir konudur ki şuan bir çoğunuz neye göre kime göre orta sınıf sorularını soruyor olabilir.
Bu yazı iki gruba aslen hitap etmektedir :
1.Benim aracımda Cd/Mp3 çalar yok bir Hoparlörlerde zayıf biraz sistemi toparlasam yüksek sese ihtiyacım yok ama net olsun diyenler
2.Benim aracımın ses sistemi güzel ama ses açtığımda basslar tizler bozuluyor diyenler.
Şimdi bu grupları açalım biraz...
1.Benim aracımda Cd/Mp3 çalar yok bir Hoparlörlerde zayıf biraz sistemi toparlasam yüksek sese ihtiyacım yok ama net olsun diyenler:
Bu arkadaşların işleri hem kolaydır hem zordur.Kolaydır çünkü araçlarında ses sistemi namına hiç bişey yoktur yeni sistemlerinde farkı fark etmeleri kolaydır.
Zordur çünkü arabadaki sistem komple değişecektir.
Bu işlemi 3 aşamada inceleyebiliriz.
1.Teyip, Cd çalar, Mp3 çalar, Navigasyon, Double Din Vs... seçimi:
Deneyimlerim göstermiştir ki bir cihazda özellik ne kadar artarsa özelliklerin verimliliği düşüyor. buradan yola çıkarak şunu kesinlikle söylerim piyasada dolaşan Navigasyon, Tv, Mp3 çalar, Dvd çalar vs... vs.. bir sürü özellik barındıran cihazların ses çıkış kalitesi çok iyi değildir fakat özelliklerinin fazla olması ve fiyatının düşmesi ve yeni araç göğüs tasarımlarındaki değişimler bu cihazlara yönlendirmektedir. Aracınızın torpido kısmı uygunsa olabilir alınabilir bol özellik nispeten güzel ses kalitesi...Aracınızın torpidosu ve keseniz el vermiyorsa ki bu tür cihazlar orjinal Navigasyon ekranlı teyip opsiyonu olan araçlara yakışıyor Douple din adıyla tabir eilen cihazları tavsiye etmiyorum. Bunun yerine pioneer, sony, jvc, alpine gibi bilindik iyi markaların mp3,cd çalabilen aux ve Usb girişi olan bir araba teyibi işini çok rahat görecektir. Cihazı seçerken çok ayrıntıda boğulmanıza gerek yok ortalama fiyatlı hoşunuza giden bir oto teybini alabilirsiniz.
Teyip işini hallettik.
2. Hoparlör Seçimi:
Bu işe başlamadan önce aracınızın orjinal hoparlör ölçülerini ve önde kapı, arka kapı, arka cam altı, ön torpido gibi kısımlarında bulunan orjinal hoparlör yerlerini bulmalı ve ölçülerini tespit etmelisiniz.Bu ölçüler ve yerler sizin hoparlör sayınızda belirleyici olacaktır. Çünkü aracımızın orijinalliğini bozup orasından burasından hoparlör ve uzantılarının olmasını istemiyoruz.
Düzgün ses kalitesi için kesinlikle tavsiyem ön tarafa mid-tiz ayrımı yapan kompenanat hoparlör takmanızdır. Kesinlikle verdiğiniz paraya değecek alt ve üst seslerde net ve kaliteli bir ses alacaksınız.
Kompenant seçerken de aracınızın orjinal ölçülerine uygun 13 cm, 16 cm, 18 cm gibi boyutlarda yukarda bahsettiğim gibi pioneer, sony, jvc, alpine, jbl, kicker gibi markaların fazla pahalı olmayan modellerine yönelmeniz sizin için faydalı olacaktır.
Ha ben kompenant mompenant anlamam diyorsanız ön ve arka kısma artık arka kapı yada cam altı olur 4 adet en az iki yollu hoparlör işinizi görecektir. Belki şansınız varsa aracınız normal hoparlör ölçüsünden bi kaç cm daha büyük hoparlör kullanmaya müsaade eder ve büyük hoparlörlerle alacağınız verim artar. Hoparlörün büyümesi ve verim artması tam mantıklı bir varsayım olmasa da yine yazı başlığı mantığımızla yapılacak güncelleştirmelerde geçerli olacaktır.
Neyse kompenant alacaksak
önde bir çift kompenanat, arka kapılarda 2 normal hoparlör.
önde ve arka kapıda birer çift kompenant ( benim tavsiyem ( hoparlör olur ve gayet verimli ve yeterli olur )
Önde kompenant, arka cam altında 2 adet hoparlör
yada Önde kompenant, arka kapılarda kompenant ve arka cam altında normal hoparlörde (Bence gerek yok ) olabilir.
WATT İŞLERİNE ÇOK FAZLA TAKILMAYIN ALACAĞINIZ YUKARIDA ÖZELLİKLERİ TAŞIYAN BİR TEYİP BU HOPARLÖRLERİ RAHAT BİR ŞEKİLDE TAŞIYACAKTIR. AYRICA HOPARLÖRDEKİ 250 watt - 300 watt GİBİ KONULARA ÇOK TAKILMAYIN ANFİSİZ KULLANACAĞINIZ İÇİN HOPARLÖR VE KOMPENANTLAR 40 w rms'Yİ GEÇMESİN.
3. Anfi ve Woofer Basss Seçimi:
Zevk meselesi tabi bu işte anfi bu ses sistemi işlerinde çok işe yara fakat maliyeti çok artırırır. Pahalı bir Cihazdır anfi kullanılacaksa bagaj 20 ile 35 cm arasında olacak bir woofer kutu işinizi görecektir. Bunlarıda bilindik markaların çok pahalı olmayan modellerinden seçebilirsiniz.Yukarıda bahsettiğim 1 ve 2 aşamayı (3 aşama zevke göre değişir) tamamlarsanız kesinlikle memnun kalacaksınız.
Bu sistemleri oluştururken aracınızdan çıkan eski malzemelerinde atmamanız gelecekte aracınızı satarken bu sistemleri söküp eskileri takmanız açısından iyi olacaktır.
Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçimi?
Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçiminde nelere dikkat etmeliyiz. ?????
2.Benim aracımın ses sistemi güzel ama ses açtığımda basslar tizler bozuluyor diyenler:
Bu durumda bazı ayrıntılara dikkat etmek işinizi kolaylaştıracaktır. Aracınızda zaten iyi olan sistemi daha iyi hale getirmek istiyorsunuz dikkat etmek lazım.1.Teyip, Cd çalar, Mp3 çalar, Navigasyon, Double Din Vs... seçimi:
Sizin işiniz daha zor öncelikle arkadaşlar zaten bu şekilde bir sorununuz varsa zaten arabanızda mp3 çalarlı yada cd çalarlı bir teyip bulunmaktadır. Ve muhtemelen teyip ön göğüs tasarımının bir parçası olarak aynı renkte ve kıvrımlarda tasarlanmıştır eğer böyle bir durumunuz varsa orjinal navigasyon sistemi veya orjinal mp3 çalarlı teyip varsa satın alıp aracınıza takmanız uyun olacaktır. Değilse boşuna görüntüyü bozmayın :)Yada torpidoya gizlenip orjinal teyibe monte edilen edilen Hafıza kartı ve usb leri okuyabilen cihazlardan alıp arabanıza takabilirsiniz. Çok ucuz değildir.
2. Hoparlör Seçimi:
Zaten arabanızda ön kompenant arka normal hoparlör veya ön arka kompenant olduğunu varsayıyoruz.Bu noktada aracınızda kompenant varsa yani ön ve arka taraf bass ve tiz ayrılmış ise yani kapının alt tarafında ve göğüs veya kapının üst tarafında hoparlör varsa kesinlikle aracınıza 2 veye 3 veya 5 yollu normal hoparlörden alıp takmayın verim alamazsınız ödediğiniz para aldığınız verimle örtüşmez.
Aracınızda bas tiz ayrımı varsa kesinlikle kompenant tercih etmeli ve basların ebatlarını mümkünse biraz büyütmelisiniz.
Kompenanatlarda bilinen iyi markaların giriş üstü seviyesinde olan modellerinden olmalıdır.
Gerçek verimi bu şekilde alabilirsiniz.
Yoksa 2-3-4-5 yollu normal hoparlör seçimi sisteminizi olduğundan daha kötü bir hale getirecektir. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
3. Anfi ve Woofer Basss Seçimi:
Sistemim yeterli baslar zayıf diyorsanız genellikle zaten tizler iyi olur orta halli bir anfi ve 20-35 cm arası bir bass - woofer ile sistemi destekleyebilirsiniz. yada komple bir güçlendirme yapabilirsiniz yazı genelindeki öneriler dahilinde.Bu yazıda 'Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçimi?'
'Araba Hoparlör Tavsiyesi, Hoparlör Seçiminde nelere dikkat etmeliyiz.' konularında fikir vermeye akılardaki soru işaretlerini yok etmeye katkı sağlamak istedim.
Kural Basit Biraz daha iyisini istiyorsanız elinizdeki sistemi değerlendirin ve yukarıdaki önerileri dikkate alarak fazla ve gereksiz harcama yapmadan orjinallikten de uzaklaşmadan ses siteminizi daha verimli hale getirin.
Çok güzel bir paylaşım olmuş. otopark çizgisi olarak iyi çalışmalar dilerim.
YanıtlaSilteşekkür ederim sizlerede iyi çalışmalar
SilTeşekkür güzel paylaşım
YanıtlaSilteşekkür ederim
YanıtlaSilAmfisiz kullanim icin hoparlor bakiyorum.2 veya 3 yollu seklinde cikti karsima hoparlorler...bu ne anlama geliyor.tiz mid 2; tiz mid bas 3 yollu mu oluyor.2 yollu olanlarda bas ses yok mu nedir bu durum acaba aciklar mısınız
YanıtlaSiltek 2 veya 3 yollu hoparlörler vardır... bunlar bas tiz mid şeklinde olur birleşik olurlar bir kompenant diye tabir edilen ayrı hoparlörler vardır ayrı olanları daha verimli olur. Alacağınız hoparlörlerin değerlerine bakmak lazım mid tiz veya bas tiz veya mid bas tiz olabilir.
Sil3 yollu alirsak bu bas mid tiz anlamina gelmez mi
SilHocam coax hoparlor 2 yollu ve 3 yollu var.iki yok mid ve tiz...peki 3 yok nedir.buna birde bas mi ekleniyor.gercekten 2 ve 3 yollu arasinda ses farki bariz mi yoksa bu bir satis seysi mi.arada 100-150 tl fark var iki ve 3 yollu arasinda
YanıtlaSil3 yollu hoparlörler günümüzde kabinsiz olarak satılıyor ve yuvarlak veya oval bir kolunun ortasında mid ve tiz oluyor fakat mid verimi tam olarak alınamıyor tasarımları sebebiyle...çok aşırı fark olacağını düşünmüyorum.
Sil