Sprey Boya nasıl yapılır? , Sprey Boya ile Kaporta Tampon Boyama Nasıl Yapılır?

Sprey Boya Nasıl Yapılır? , Sprey Boya ile Kaporta Tampon Boyama Nasıl Yapılır?

Aslında konuya nasıl gireceğim tam olarak karar veremesem de en çok karşılaşabileceğimiz durumlara göre Sprey Boya ile Boyama tekniğine ilişkin bilgiler vereceğim.

Sprey Boya Kullanımı?

Bu makalede Boya yapma aşamalarından ve zemin hazırlığı ve karşılaşılabilecek durumlar üzerine bilgiler verilecek olup sprey Boya ile boya yapmaya istekli kişiler karşılaştığı duruma göre bu aşamalardan uygun kombinasyon yaparak sonuca ulaşacaktır.
Sprey Boya hepimizin bildiği basınçlı teneke bir kutuya doldurulmuş belirli bir miktarda boyadır.
Plastik nozzle vasıtasıyla püskürtülür.
sanayilerde bazı boyacılar aracımız tam renginde olan boyayı özel olarak sprey kutusuna doldurup satmaktadır.
Doldurma sprey boya ile ilgili önemli hususları yazının ilerleyen aşamalarında vereceğim.

Sprey Boya ile Kaporta, Tampon, Kapı Kolu, Kapı Çıtası, Dikiz Aynası kapağı vb. Boyama Nasıl Yapılır?

Arabalarımızda veya herhangi bir yerde boyası çizilmiş
Temelde Otomobil boyalarını konudan uzaklaşmamak ve ayrıntılarda boğulmamak için  vernikli(metalik) ve verniksiz olmak üzere  ayırabiliriz.
Metalik boyanın farkı boya yapıldıktan sonra parlaması için üzerine vernik atılır.

sprey paint
Resimde gördüğünüz şekilde bir tüpte olan içinde olan boyalar kullanım katlarına ve türlerine göre:
1. Astar Boya 
2.Vernik
3. Boya 
4. Plastik astarı 
gibi yüzlerce çeside ayrılır fakat bizi ilgilendiren boyalarla konumuza devam edicegiz.

 




Sprey Boya Kullanımında önemli bir ayrıntı genellikle kullanıcıların dikkat etmediği ve bu konuyla ilgili makalelerde üzerinde durulmayan Sprey boya nozzle (boya tabancalarında meme diye tabir edilen kısım) konusudur. Aşağıdaki resimlerde göreceğiniz gibi nozzlelar boyama alanı genişliğine göre türlere ayrılır. 
Tabi Ülkemizde bu nozzleları tek başına temin edebileceğimiz
bir yer ben henüz bulamadım. Genellikle aldığım sprey boyaların nozzle kısımlarını atmayarak 3-5 çeşit nozzle biriktirdim. 
Zaten genellikle satın aldığımız sprey boyalarda 2 çeşit nozzle oluyor ince ve kalın.
Kalın olan nozzle boyacılarda bastırdıgım sprey boylarda olan nozzle, ince olan nozzle sprey verniklerde olan nozzle.
Sprey Boyalar boya türüne barındırması gereken bütün malzemeleri içinde bulunduracak şekilde hazırlanır kullanıcıya düşen sadece uygun yüzeye uygun şekilde boyayı sıkmaktır. Bu sebeple boya inceltme boylarda olması gereken karışım oranları gibi daha uzmanlık gerektiren konulara girmiyoruz.













Evet ana konuya balıklama dalalım artık.
Boya yapmada en önemli husus zemin hazırlığıdır. Boya yapacağımız zemin tozdan kirden yağdan arındırılmış ve uygun zımpara ile zımparalanmış olmalıdır. Unutulmamalıdır ki boyanı yüzeye yapışabilmesi için yüzey pürüzlü olmalıdır. Pürüzlü derken bu pürüzler mikron seviyesinde gözümüzle göremiyeceğimiz ancak elimizi sürttüğümüzde fark edebileceğim belli belirsiz pürüzlerdir.

Sprey Boyaya Başlama:

Bu bütün boyama işlemlerinde aynıdır.
Konumuz 'Sprey Boya ile Kaporta Tampon Boyama Nasıl Yapılır?' olduğu için arabalardan örneklerle ilerliyeceğiz.
Sprey Boya tüpünden sıkacağınız her türlü boya türü malzemede en önemli konu sprey boyayı uygun şekilde hazırlanmış yüzeye, rüzgarsız, tozsuz bir alanda 3 dakika çok iyi bir şekilde çalkalayarak yaklaşık, boyaya başlamadan bir iki fıs boyanacak yerden uzak biryere sıkılmalı ve denenmeli ve boya sprey nozzlenın ucuna kadar gelmesi sağlanmalı, 20-25 cm mesafeden uygun nozzle ile olması daha iyi olur boyanacak yüzey genişse geniz nozzle darsa dar nozzle şeklinde fakat nozzle standart olsada en önemli konu 20-25 cm mesafeden aynı noktaya sürekli sıkmadan, boyanacak yüzeye üzerinde spreyi gezdirerek boya yapmaktır. Kesinlikle bir seferde yüzey tamamen boya ile kapatılmaya çalışılmamalıdır.


Öncelikle Boya yapacağımız yerlerde basitce 3 durumla karşılaşabiliriz.

1. Plastik Boyasız zemin: Zemin hazırlanır, Plastik astarı atılır, boya atılır.
2. Metal Boyalı zemin: Zemin hazırlanır renk değişmeyecekse boya atılır.
3. Plastik veya Metal dolgu yapılmış ve boyası tamamen kalkmış zemin: Zemin hazırlanır, Astar boya atılır, Boya atılır.

Zemin Hazırlığı:

Öncelikle zeminde boya varmı,  derin çizik, ezilme gibi zımpara ile kaybedemiyeceğimiz şekilde bölge varmı yokmu bakılır ve buna göre zımpara veya dolgu zımpara, astar şeklinde  veya zımpara, astar gibi kombinasyonlarla zemin hazırlanır.


Zımpara Yapma: 

Zımparalar basitçe renklerine göre ve aşındırma miktarına göre sınıflandırılır. Aşındırma miktarıda 10-40-50-500-1000-3000 zımpara gibi rakamlarla tanımlanır. Rakam büyüdükçe aşındırma miktarı azalır.
sandpaper
 Zımparalama işlemin kalın zımparadan ince zımparaya doğru olacak şekilde yapılır.Ben genellikle risk almamak adına çok kalın zımpara kullanmayı tercih etmem sonuçta aşırı aşındırma zemini bozar ve düzeltmesi zor olur. İnce zımpara kullanmak zemin hazırlama ve amatör kullanıcılar açısından daha uygundur.
Neyse zemini önce  400 zımpara ile  kaba çizikler gidene kadar zımparalanır. Zımparalama işlemini zımparanın arkasına takoz koyarak veya zımparaya katlayarak biraz kalınlaştırarak yapmak iyidir.  Tabi boya yapacağımız için eşit dağılmış ve temiz bir işlem yapma için zımparalamayı su ile yapmak iyidir. Boyacılarda herkes görmüştür. Zımpara ıslatılır, bir bez ıslatılır boyanacak yüzey ıslatır ve kurutmadan sürekli ıslatarak zımpara yapılır.
1000 sandpaper
Zeminde aşırı çizik ve zeminde bozulma yoksa veya daha önce hiç oynanmamış bir zeminse direk 800 zımpara yapılması uygundur.

400  Zımparalama işlemi elimiz sürtüğümüzde ve baktıgımız da çizikleri ve pütürleri hissetmeyeceğimiz kadar bozuk zeminin etrafına fazla taşırmadan 2 cm kadar dışına taşacak şekilde yapılır.

Sonra üzerine 800 zımpara zımparalanacak yüzeyin en fazla 10 cm etrafına dağılacak şekilde aynı şekilde ıslatarak yapılır.

Islatarak yapılması ve bıkmadan usanmadan iyice yapılması zeminin düzgünlüğü açısından ve boyanın düzgün olması açısından gereklidir. Kesinlikle es geçilmemelidir.

Uzmanlaştıkça işin kolaylaşması açısında farklı zımpara numaraları kombinasyonları kullanılabilir. Önemli husus zımparada kalından inceye doğru gidilmelidir ve en son en az 800-1200 aralığından zımpara kullanılmalıdır. 


Elimizi zeminde gezdirdiğimizde hiçbir pütür ve dalgalanma hissetmiyorsak zemin boyaya hazırdır.


Polyester macun ile dolgu yapma:

Polyester macun hemen hemen hepimizin bildiği boyacılarda gördüğümüz iki malzemenin spatula ile karıştırılması ile elde edilen macundur.
macun
Macun resimde gördüğünüz gibi büyük ve küçük kutuda iki malzeme ile hazırlanır küçük kutuda olan az kullanıldığı için kutusuda küçüktür.

Karışım oranı herkesin anlayabileceği bir örnekle Ceviz kadar macuna, Leblebi kadar aktivatör sıkmak yeterlidir. uygun birşey üzerinde karıştırılır. Küçük tüpte olan malzemeyi çok sıkarsanız macun hemen donar az sıkarsanız çok geç donar yada hiç donmaz buna göre bir kaç deneme yoluyla tam karışımıda bulabilirsiniz.
Spatula olur, plastik olur demir olur karıştırıp ve sonrasında sürebileceğiniz bişeyler olabilir. Ben küçük yüzeylere dolgu yaptığım zaman spatula ve macun çeliği almadan önce  eski bankamatik kartı tarzı şeyleri kullanırdım. Güzel olur bankamatik kartlarıyla... Hızlıca zemine uygulanır küçük alanları doldurmak kolaydır, büyük alanlarda ise özel macun spatulası ve piyasadan temin edemeyeceğiniz bol miktarda ustalık ister.
Sıcak veya soğuk havaya göre macunun donması farklılık gösterir. Ortalama 1 saat gibi bir zamanda zımparalamaya uygun hale gelir. yukarıda anlatıldığı gibi zımparalanır.


Maskeleme:

Boya işlerinde işin berbat olmaması için yapılması gereken en önemli işlemdir. Maskeleme bandı gazete ve naylon türü malzemeler kullanılarak bu işlem yapılır.
Mesala kapı kolu boyanacaksa kapı kolunun 1 metre çevresine kadar ulaşacak şekilde maskelenmelidir yoksa uçusan boya tozları boyanmayacak kısımlara yapışır ve görüntüyü bozar.
Maskelemede ters bantlama metodu gibi metodlar ile boya geçişleri arasında farklılık ortadan kaldırılır.
mask band
Yeni başlayanların kapı kolu, ayna kapağı, tampon çıtası, kapı çıtası, arka kapı çıtasının altı gibi sökülebilir küçük ve tamamı boyanabilir parçaları seçmesi mantıklı olacaktır.  Çıtasız bir kapının ortasına yama yapmak ustalık gereken bir iştir. Yama işlerinde maskeleme teknikleri ve sprey tekniği ve sonrasındaki işlemler deneyim gerektirir.
kaporta maskeleme
Maskeleme  resimde görüldüğü gibi boyanacak yüzeye göre  en yakın kaporta  birleşim yerlerinden  yapılmadır.

 

 

 

 

 

 

Astar Boya veya (Plastik Astarı) Atma:

Astar boyayı veya plastik astarını sprey tüplerinde büyük hırdavatçılardan veya sanayide boya malzemesi satan yerlerden temin edebilirsiniz. Burda önemli husus plastik yüzeylere plastik astarı atılmalıdır yoksa uygulanan boya dökülür. 800 zımpara ile hazırlanan yüzey iyice temizlenerek yıkanarak ve kurutularak astar boya atılır. Boya atarken üste bahsedilen boyama hususlarına dikkat edilmelidir. Boya macunlanmış bölge var ise onun üzerinde ve 5-6 cm etrafına uygulanır. 15 er dakika arayla iki kat olark uygulanması yeterlirdir. Sıcak havalarda 1 saat içerisinde kurur üzerinde boya atılacak veya zımparalanacak hale gelir. Pütürler ve hafif dalgalanmalar 800-1000 zımpara ile çok hafif zımparalanarak alınabilir. yama şeklinde yapılıyorsa geçiş bölgeleri 1000 zımpara ile sulu zımpara yapılarak iyice silinmeli ve belirsizleştirilmelidir.  Eğer çok kötü olduysa kurtamaya uğraşılmamalı selülozik tiner ile üstübü ile bastırılarak silinerek yüzeyde temizlenmeli ve tekrar boyanmalıdır.
Sprey boyalar yapıları itibariyle geç kuruma eğiliminde olup yapıldıktan 2-3 gün sonra bile selülozik tinerle temizlenebilir.


Sprey Boya Uygulama:

Zımparamızı yaptık, macunumuzu çektik, astarımızı attık, bütün gereken aşamaları yaptık geldik boya işlemine boya uygulaması işlemi çok dikkatlice ve sabırla yapılmalıdır.

Sanayilerde bazı boyacılar aracımız tam renginde olan boyayı özel olarak sprey kutusuna doldurup satmaktadır. Burda boyacı seçerken boyayı istek üzerine bilgisayarda hazırlayan yerlerden almak yerine elinde hazır aracınızın boya koduna göre kutularda boya olan ve bu kutulardan spreye basan yerler tercih edilmelidir çünkü 200-300 gram kadar hazırlanan boyalarda renk tutmama gibi durumların olması özellikle metalik boya ve ara renklerde kaçınılmazdır.

Zemin kirden ve tozdan arındırılır ve kurutulur. Boya iyice çalkalanır 3 dakika kadar ve her kat boyaya başlamadan önce yine çalkalanır. 20-25 cm mesafeden hızlı hareketlerle yüzey üzerinde gezdirilerek boya yapılmalıdır. Sprey boya çok ince olduğu için kutuda 3 kat yazsada hava sıcaklığına göre 10-15'er dakika arayla 4 kat uygulanmalıdır. Her kat arası 10-15 dakika beklenmeli ve boya üzerindeki tozlar kalıntı bırakmayan bir bezle silinmelidir.
 Yüzey tek seferde kapatılmaya çalışılmalı bazı yerler az boyansada üzerinde tekrar geçilmemeli 2-3 gerekirse 4 katta eşit boya dağılımı sağlanmalıdır.

Çok önemlidir boya ilk sıkıldığında kusurlu gibi görünsede hayal kırıklığına uğranmamalı kuruması ve çekmesi beklenmelidir. görülecektir ki bir ton farkı gibi bir çok kusur boya kuruduğunda ortada kalkacaktır. Yada zemindeki hatlar ortaya çıkacaktır biz zemini güzel hazırladığımız için bu durum başımıza gelmeyecektir.

Boyamız metalik değil ise üzerine vernik atmayacağımız için akma, dalgalanma, pütürlenme gibi hataları ilerde zımpara ile giderebiliriz bu konuyu yazının devamında açıklayacağım için şimdilik yüzeysel geçiyorum.


Vernik Uygulama:

Boyamızı yaptık kusurları giderdik ve vernik aşamasına geldik. Vernik uygulanması metalik boyalarda boyadan 1 saat sonra olabileceği gibi 1 gün sonrada olabilir fakat boyanın kaynaşması açısından arayı fazla açmamak iyidir. Ara çok açılırsa yüzeyi yeniden verniği hazırlamak gerekebilir. unutmayalım parlak vernik atılacak boyamızın üzerine ve kaliteli bir marka olması önemli parlaklığı açısından.

Vernik çok çok iyi çalkalanmalı mümkünse uygun sıcaklıkta su içerisinde bekletilerek biraz ısıtılmalıdır.

vernik de yukarıda bahsedilen hususlara dikkat edilerek 3-4 kat uygulanır. Vernik uygulamasında deneyimli arkadaşlar spreyi yüzeye  biraz daha yakın tutarak ıslak katlar uygulanabilir ve daha temiz pürüzsüz yüzeyler elde edilebilir.


Boya yüzeyi düzeltme, Boya zımparalama:

Boya vernik iyice kuruduktan sonra yüzeyde pütürlenmeler ve tozlar var ise pasta cila yapılarak veya 1500 sonrasında 2000 zımpara ile ıslak olarak çok hafif zımparalandıktan sonra pasta cila yapılarak kusurlar giderilebilir.


Sprey Boya geç kuruduğu bu zeminlere Selülozik tiner değdirilmemelidir. Boyayı bozar. Yaptığımız işlemi beğenmezsek bir hafta geçmeden Selülozik tinerle boyayı tamamen silerek yeniden yapabilir yada aracınızı boyacıya götürebilirsiniz.


Sprey Boya NAsıl Yapılır? , Sprey Boya ile Kaporta Tampon Boyama Nasıl Yapılır? konularında bilgi ve fikir veren bu makeleninde sonuna geldik.


Bu yazı öneri niteliğindedir.
Unuttuğum veya yüzeysel geçtiğim konularla ilgili veya diğer ayrıntılar için googledan arama yapabilirsiniz.







Yorumlar

  1. Teşekkürler çok güzel bir paylaşım olmuş. beton parlatma

    YanıtlaSil
  2. Teşekürler..paylaşmak güzeldir

    YanıtlaSil
  3. Güzel açıklayıcı olmuş ama plastik astar için birde tavsiye vermenizi isterdim hangi marka astar alsak iyi acaba ben araç içinde plastik parçalarda kullanmayı düşünüyorum iç ve dış olarak değişiklik olmaz heralde malzeme olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plastik astar arabanın iç ve dışında hertürlü plastik aksama uygulanabilir renkli ve saydam olanları mevcuttur fakat plastiğin boya tutma özelliği yapısına ve sertliğine bağlıdır. Tampon gibi sert plastik mazemeler yumuşaklara göre boyayı daha iyi tutur. Plastik astar kalitesi olarak çeşitli markarları düşük ve üst kalite ürünleri mevcuttur. Astarı satın alacağınız boyacı size zaten soracaktır kalitesi nasıl olsun diye kaliteli olanlar pahalıdır.

      Sil
  4. Merhaba hocam açıklamanız mükemmel ancak aklımda bir kaç sorun var. bu vernik, astar ve boya hepsi akrilik mi olacak? ayrıca vernik şeffaf parlak mı, mat mı olmalı. Araç metalik 1801 nimbus gri. Ek olarak çamurluk çürümesi var şişmiş patlamış çatlamış boya. kaçlık zımpara ile başlamalıyım? çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim . vernik parlak olacak otomobillerde daha çok parlak vernik yaygın bunu boyayı alacağınız yere sormanız mantıklıdır satıcı arabanıza bakıp en uygun ürünleri size veriri. astar selülozik de olabilir sizin tercihinize kalmış selülozik astar daha çabuk kurur. boya şişmesi çamurluğun tamamen çürüdüğü anlamına gelmez eğer boyandı ise hatalı macun veya boyadan ötürü kabarma yapmış olabilir. sizin yapacağınız ilk iş bu şartlarda boya kabaran yeri ve 5 er cm çevresini tamamen sac çıkana kadar zımpalramanızdır. buna 80- 120 zımpara ile başlayabilirsiniz fazla etrafa yaymadan.... sonrasında kaportada delik çürük var ise kaporta tamiri, pas varsa pası tamamen zımpalamak... yada fiberli macun ile dolgu yapıp boyamak( geçici çözüm tavsiye etmiyorum) seçeneklerinnden birini tercih edebilirsiniz.

      Sil
  5. Merhabalar, Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Çok faydalı bir yazı olmuş. Ben dün astar, boya ve vernik ile tamponumu boyadım fakat kuruduktan sonra bazı yüzeyler kaygan bazı yüzeyler pütürlü kaldı. Tekrar vernik atsam çok geç kalmış olur muyum? Bir de hiç dokunmasam pasta cila - boya koruma ile bu pütürlü kısım kaygan hale gelir mi ? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ....
      astar boya olarak tanımladığınız boya sanırım baz kat boya baz kat boyayı düzgün bir şekilde uyguladıyasanız pürürüzsüz bir biçimde pütürlü kısımlar vernik üzerinde ise 1-2 gün iyice kurumasını bekleyip kusurlu yerlere hafifçe çok bastırmadan ıslak olarak 1000-2000-3000 zımpara ve üzerine pasta uygulması yaparak kusurları giderebilirsiniz.... pütürler çok belirgin değil ise öncelikle sadece pasta yaparak gidermeyi deneyebilirsiniz.

      Sil
  6. Merhaba hocam vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkürler..size sormak istediğim ben alüminyum doğramalarda 10 Luk matkapla delinmiş yerlere çelik macun çektim 3-4 kat iyice doldurdum 1 gün kuruduktan sonra yarım saat ara ile iki kat sprey boya ile boyadım fakat delik yerdeki macunlar alttan belli oluyor astar atmadım acaba ondan mı belli oluyor ..birde astar atarken aynı renk mi olmalı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. macunları uzun süre kurutmanız lazım iyice kuruyup çektikten sonra zımpara astar boya zımpara ve boyama işlemlerini yaparsanız daha az belli olacaktır...yada boyadığınızkısmı 800 zımpara ile güzelce zımparalayım tekrar boyamayı deneyin

      Sil
  7. super bir yazi olmus bir suredir ariyodum boyle boyle bi yaziyi ilk firsatta kaputu boyamak kaliyor artik 😊😊

    YanıtlaSil
  8. Anlatım için çok teşekkür ederim, araca uygun kodlu mavimsi gümüş gri boya ile arka teker üstü kısmı boyamayi düşünüyorm boya kalmamış hatta yer yer metal çıkmış ortaya zımpara düzeltme sonrası Astar ve boya işleminden sonra vernik gereklimi spreyi henuz almadım parlaklık durumunu bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim... boya alırken aracınızın boyasının metalik mi düz boyamı oldugunu sorup ona göre boya alabilirsiniz. aracınızın rengi gri ise büyük ihtimalle metalik boyadır.

      Sil
  9. Gayet net ve guzel anlatilmis hep bakiyor böyle anlatim bulamadim tsk ederim altim için ve sizden ricam ben aracimi komple boyaya hazir edecem neden derseniz boyacilar baya bi miktar istiyor abartili elim yatkin oldugu için kendim yapmak istiyom bana oneriniz nedir nasil baslamam gerek tsk ederim tekrar ..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba benim arabam 91 model sahin siyah reng biraz curukleri var kendim curuklerini halledip sprey boya ile kople boyamak istiyorum tahminen kac adet sprey vernik sprey boya gerekir birde hangi markalari onerirsiniz birde kople boyama yapacagim icin nekadar arayla boya atayim. Bu paylasiminiz icin cok tesekkur ederim cok faydali bir paylasim cevabinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba arabanızı komple sprey boyayla boyamak maliyetli olacaktır en az 10 kutu boya ve 10 kutu vernik gidecektir... ve aracınız metalik boya olduğu için çok da verimli olmayacaktır. sprey boya ile tek parça küçük yüzeyle boyamanızı tavsiye ederim... eğer kendiniz boyamak istiyorsanız sanayide oto boya fırını kiralayıp boyamanız hem sonuç hem maliyet açısından daha verimli olur.

      Sil
  11. Selam linkteki boya tabancasıyla bu işlemler yapılabilir mi?

    Ayrıca boya altından nokta nokta macun görünmeye başladı ise nasıl bir yol izlemek gerekir?


    https://kochler.tv/urun/spray-gun/?gclid=Cj0KCQjwp5_qBRDBARIsANxdcik5gsrm9nRmv07HK5X-3ojIItaDYXjylmrYPsg3Zx375D63foWDq2waAs00EALw_wcB

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a.s linkini verdiğiniz ürün malesef araba boyamaya uygun bir ürün değildir. boya altından macun görünmesi durumunu biraz daha açıklarsanız daha net bir cevap verebilirim.

      Sil
    2. arka omuzlarda daha önce yapılan boyadan kaynaklı olduğunu düşündüğüm, beyaz sarı karışımı gibi nokta nokta çıkan ve pasta ile sürtüldüğünde macunun renginin çıktığını görüyorum.

      Sil
    3. pasta uygulaması yaptıgınızda çıkıyorsa küçük bir ihtimal boya daki kılcal deliklere pasta doluyor olabilirde bunun çözümü tazikli su ile yıkamak ve delikleri rötüş boyası ile doldurup pasta yaparak dolgu yapılan yerleri eşitlemektir. ikinci kuvvetli ihtimal boyanın fazla incelmiş olması veya ince atılmış olması sebebebiyle pasta nın da aşındırma etkisiyle alttan macunun veya astarın görülmesidir... bunun çözümü o bölgenin rötüş yapılması veya tekrardan boyanmasıyla olacaktır.

      Sil
  12. S.a güzel paylaşım Hocam tamponu ve kaput boyama lazım rengi kırmızı tampon boyalı ve kaput plastik astra gerek var mi yoksa zımpara yapıp direk boyama yapayım.. aracım düz kırmızı parlak kırmızı alacağım vernige gerek var mi acaba tsk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a.s düz kırmızı ise verniğe ihtiyaç yoktur. tampona plastik astarı atmanız boyanıın daha uzun ömürlü olmasını sağlar plastik astarı atmadan da güzelce temizleyip zımpara yapıp boyaybilirsiniz.

      Sil
  13. Merhabalar çok güzel anlatmssınz teşekkür ederiz .bende aracımı boyamak istiyorum akçalının bimde gecen satılan parlak siyah boyasından aldım 400 ml .aracım siyah macunladım macunladıgım yerleri astar atmadan direk siyahla boyamak istiyorum kapatırmı veya tutmazmı macun birde aracım metalik ama ben sadce bu parlak siyah boyayı kullanıcam .bu aracı parlak gösterirmi metalige yakın olurmu ve pasta cila yapılablirmi.tavan haric boyucam kaç tüp gider teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  14. merhaba rica ederim. macunun üzerine astar atmanız ve astarı zımparalamanız gerekir. parlak siyah boyayıda astar olarak kullanabilirsiniz önce iki kat parlak siyah boya atıp sonra zımparalayıp ondan sonrada 3 kat boya atabilirsiniz. macun karışımını, uygulamasını doğru yapyı iseniz sorun olmaz araba için 20 kutu sprey boya gider. metalik boya kadar parlak olmaz parlak siyah boya.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,güzel bir anlatım olmuş bende teşekkür ederim.
    Ben ön ve arka tamponu boyayacağım buralar için plastik astarı aldım fakat kaportada da bir iki yer var boyanacak buraları macun yaptım boyaya hazır,plastik astarını kaporta üzerindeki macunlu yerlere uygulayabilir miyim yoksa buralara ayrı astar mı almalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba elinize metal macunlu yüzeyler için plastik astarı kullanmamanızı tavsiye ederim.

      Sil

Yorum Gönder